7 علت مهم خفه کردن موتور سیکلت چیست؟{ برای رفع آن چه کاری انجام دهیم؟}

7 علت مهم خفه کردن موتور سیکلت چیست؟

آنچه در این مطلب می خوانید:

4.6/5 - (102 امتیاز)

در این مقاله از مقاله های آموزشی موتور سیکلت در سایت موتوسل قرار است راجع به خفه کردن موتور سیکلت صحبت کنیم و دلایل آن را تک تک چک کنیم و مشکل که برای موتور سیکلت ما به وجود آمده است را رفع نماییم پس  با موتورسیکلت در ادامه همراه باشید

موتورسیکلت وسیله نقلیه است که باید به صورت دوره ای آن را چک کنیم و مشکلاتی که در موتورسیکلت جوجه دارد را رفع نماییم گاهی اوقات یک مشکل کوچیک در موتورسیکلت می‌تواند به مشکل های خیلی بزرگتری تبدیل شود و هزینه های بسیار بیشتری را بر دست موتورسوار بگذارد.

***—> قیمت و خرید کویل موتور سیکت <—***

***—> قیمت و خرید انواع ترانزیستور موتورسیکت <—***

***—> قیمت و خرید انواع شمع موتورسیکت <—***

***—> قیمت و خرید انواع شارژر موتورسیکت <—***

***—> قیمت و خرید انواع بوق موتورسیکت <—***

***—> قیمت و خرید لوازم یدکی موتورسیکت <—***

***—> قیمت و خرید انواع بوبین موتورسیکت <—***

***—> قیمت امروز انواع رینگ و پیستون موتورسیکت <—***

***—> قیمت امروز انواع کاربراتور موتورسیکت <—***

***—> قیمت امروز لوازم کاربراتور موتورسیکت <—***

دلایل بسیار زیادی می‌تواند باعث خفه شدن موتورسیکلت شود که در صورتی که به صورت اصولی از موتورسیکلت خود مراقبت نکنید این مشکل ها می تواند به وجود بیاید و حتی به مشکل بزرگتری تبدیل شود.

چرا موتور سیکلت خفه می کند؟

 

قیمت ابزار آلات پر کاربرد

   

دلایل خفه کردن موتور سیکلت چیست؟

خفه کردن موتور سیکلت می‌تواند به یکی از علت های زیر باشد:

۱ – خرابی شمع موتور سیکلت

۲ – تنظیم نبودن و یا کثیف بودن کاربراتور موتور سیکلت

۳- کثیف بودن فیلتر بنزین موتور سیکلت

۴- بسته بودن دریچه ساسات موتور سیکلت

۵ – تغییر میزان غلظت روغن موتور سیکلت

۶- به وجود آمدن مشکلی در اگزوز موتور سیکلت

     
   

۷- وجود مشکل در رله و یا ترانزیستور موتور سیکلت (مشکل برقی)

این مواردی که بیان کردیم می‌تواند باعث خفه کار کردن موتور سیکلت و درست کار نکردن موتور سیکلت باشد حال هر کدام از آنها را بررسی می کنیم پس در ادامه با موتورسل همراه باشید.

۱ – خرابی شمع موتور سیکلت:

یکی از لوازم و قطعات مهم موتور سیکلت که در کارکرد آن نقشی اساسی دارد شمع موتور سیکلت می باشد . کار این قطعه ایجاد جرقه مناسب برای انجام عمل احتراق و انفجار در سیلندر می باشد که در صورتی که شمع موتور سیکلت خراب باشد ، کیفیت جرقه پایین می آید و عمل انفجار به صورت کامل انجام نمی گیرد و باعث می شود که موتور سیکلت به صورت خفه کار کند.پس سالم بودن شمع موتور سیکلت در کارکرد موتور نقشی اساسی دارد.

دوده زدن شمع موتورسیکلت (خفه کردن موتور سیکلت )

در اکثر موارد شمع موتور سیکلت کثیف می شود و دوده می زند و یا حتی خوردگی در نوک آن ایجاد می شود، کثیف شدن شمع موتورسیکلت می تواند علت های مختلفی مانند روغن سوزی یا تنظیم نبودن کاربراتور موتور سیکلت باشد که با تمیز کردن شمع موتور سیکلت توسط بنزین و یا مواد پاک کننده کیفیت جرقه بهتر می شود و موتور سیکلت نرم و روان تر کار می کند.

اگر مشکل از روغن سوزی باشد که باید روغن سوزی را برطرف کرد و نحوه آن هم به دلایل روغن سوزی مرتبط است که دلایل روغن سوزی می‌تواند به ضعیف شدن رینگ های روغنی موتور سیکلت یا مشکل در سوپاپ ها و سرسیلندر موتور سیکلت باشد که باعث می‌شود روغن به محفظه احتراق نفوذ کند و باعث روغن سوزی شود.

اگر مشکل از کاربراتور موتورسیکلت باشد می توان با تنظیم کاربراتور این مشکل را رفع کرد.

چطور تشخیص دهیم که دود زدگی شمع به علت روغن سوزی است و یا تنظیم نبودن کاربراتور:

برای اینکه تشخیص دهیم که کثیفی که روی شمع وجود دارد به علت روغن سوزی است و یا تنظیم نبودن کاربراتور باید نگاه کنیم که این کثیفی و دود گی هایی که روی شمع وجود دارد دارای چربی است یا خیر اگر این دود گی ها چرب باشد می‌تواند به علت روغن سوزی باشد ولی اگر خشک باشد هیچ چربی نداشته باشد می‌تواند به علت تنظیم نبودن کاربراتور موتورسیکلت باشد.

۲ – تنظیم نبودن و یا کثیف بودن کاربراتور موتورسیکلت (خفه کردن موتور سیکلت ):

علت بعدی که در خفه کردن موتور سیکلت می تواند دخیل باشد تنظیم نبودن کاربراتور موتورسیکلت و یا کثیف بودن کاربراتور موتورسیکلت می باشد. وظیفه کاربراتور موتور سیکلت سوخت رسانی به موتور سیکلت می باشد و کاربراتور به این صورت عمل می کند که بنزین و هوا را توسط سوزن هایی که درون خود دارد با هم ترکیب کرده و به سمت ورودی سیلندر می فرستند پس اگر کاربراتور نتواند این عمل را به خوبی انجام دهد موتورسیکلت هم به خوبی کار نخواهد کرد که برای تنظیم کردن کاربراتور می توانید مقاله کاربراتور موتورسیکلت مراجعه نمایید که در آنجا به صورت کامل قطعات کاربراتور موتور سیکلت را توضیح داده ایم.

قطعات کاربراتور و تنظیم نبودن کاربراتور ، عکس داخل کاربراتور

۳- کثیف بودن فیلتر بنزین موتور سیکلت:

از وظایف مهم فیلتر بنزین موتورسیکلت این است که اجازه نمیدهد آلاینده‌ها و مواد درشت وارد کاربراتور موتورسیکلت شود و بنزین را توسط فیلتر و صافی که دارد تمیز کرده و آلاینده های آن را می گیرد و بعد به سمت کاربراتور روانه می سازد.

در صورتی که فیلتر بنزین موتور سیکلت خراب باشد یا کثیف باشد بنزین را به راحتی از خود عبور نمی دهد و کاربراتور با کمبود بنزین مواجه می شود این می‌تواند باعث خفه کارکردن موتور سیکلت شود.

پس بهتر است به صورت دوره ای فیلتر بنزین موتورسیکلت خود را تعویض نمایید تا باعث این مشکلات نگردد.

کیفیت بنزینی که برای موتور سیکلت خود استفاده می‌کنید نیز هم می‌تواند روی فیلتر بنزین موتورسیکلت تاثیر گذار باشد و هرچه کیفیت بنزین بهتر باشد عمر فیلتر می تواند بیشتر شود.

در فیلتر بنزین موتور سیکلت معمولاً کاغذها و یا صافی هایی وجود دارند که می توانند بنزین را از خود عبور دهند و ذرات آلوده و مواد اضافی ترکیب شده با بنزین را نگه دارند.

فیلتر بنزین (خفه کردن موتور سیکلت )

۴- بسته بودن دریچه ساسات کاربراتور

کار ساسات کاربراتور این است که دریچه هوای کاربراتور را باز و بسته کند. هنگامی که به کاربراتور نگاه کنید یک اهرمی در کنار آن وجود دارد که به وسیله آن اهرم می توان دریچه هوای کاربراتور را باز و بسته کرد، به این اهرم ساسات کاربراتور می گویند و زمانیکه ساسات کاربراتور و یا اهرم آن به سمت پایین باشد دریچه هوای کاربراتور باز می باشد.

ساسات کاربراتور می‌تواند در سه حالت باز ، نیمه باز و بسته قرار گیرد که در حالت عادی به صورت باز و به سمت پایین می باشد و در شرایط خاص که بنزین نداریم و یا موتور خفه کرده باشد ، به این علت است که هوای بیشتری نسبت به بنزین در کاربراتور می باشد وبا بستن دریچه کاربراتور می توانیم از ورود هوای اضافی جلوگیری کرده و این امر باعث شود که بنزین و هوا به نسبت مساوی ترکیب شده و عمل انفجار به خوبی صورت گیرد و موتورسیکلت روشن شود.

دریچه ساسات کاربراتور

یکی دلایل دیگری که باعث خفه کردن موتور سیکلت می شود این است که دریچه ساسات کاربراتور موتور سیکلت بسته باشد و یا از تنظیم خارج شده باشد که این باعث می شود که هوا به اندازه کافی وارد کاربراتور نشود و بنزین و هوا به خوبی ترکیب نشوند و این  باعث می‌شود که انفجار به خوبی صورت نگیرد و موتور به صورت خفه کار کند.

برای رفع این مشکل می توانیم چک کنیم که دریچه ساسات کاربراتور باز باشد که در موتورهای هوندا معمولاً این اهرم ساسات به سمت پایین در حالت باز می باشد.

آیا اگر این اهرم مربوط به ساسات خراب شده باشد باید آنرا تعمیر و یا تعویض نمایید تا مشکل رفع گردد.

۵- تغییر میزان غلظت روغن در موتور سیکلت

معمولاً موتورسیکلت های مختلف روغن های مناسب خود را دارند که ویسکوزیته و غلظت متفاوتی دارند که بهترین نوع روغن را کارخانه سازنده موتور اعلام می‌کند.

وظیفه روغن موتورسیکلت این است که فضاهای خالی بین قطعات انجین موتور سیکلت مانند چرخ دنده ها و گیربکس فاصله های بین قطعات میل لنگ شاتون را پر کند و وقتی این فاصله ها پر شود موتور دقیق تر می تواند کار کند و از سر و صدای اضافی جلوگیری کند.

غلظت روغن موتورسیکلت

از مهمترین وظایف روغن موتور سیکلت کاهش اصطکاک بین قطعات داخلی موتور سیکلت می باشد و وقتی روغن مناسب با ویسکوزیته تعیین شده با و اندازه و حجم مناسب که کارخانه تعیین کرده وارد موتور سیکلت گردد عمل روغن کاری و کاهش اصطکاک بین چرخ دنده ها، شاتون و محفظه سیلندر و رینگ و پیستون ها به خوبی انجام می گردد و این باعث می شود که موتور به صورت نرم و روان کار کند. در صورتی که روغن نامناسب وارد موتور سیکلت شود دمای موتورسیکلت به شدت بالا می‌رود. در این حالت چون کاهش اصطکاک به خوبی انجام نمی گیرد و وقتی دمای موتور بیش از حد بالا رود می‌تواند باعث سوختن موتور سیکلت شود .

در حالت کلی وقتی روغن نامناسب وارد موتور سیکلت شود نرمی و اصطعکاک مناسب در موتورسیکلت ایجاد نمی گردد و این باعث سفت کار کردن قطعات  و در نهایت باعث میگردد قدرت موتور کم شده و موتور به صورت خفه کار کند.

۶- به وجود آمدن مشکلی در اگزوز موتور سیکلت (خفه کردن موتور سیکلت ):

یکی از دلایل دیگر که باعث خفه کارکردن موتور سیکلت می‌شود این است که مشکلی در اگزوز موتورسیکلت وجود داشته باشد. وظیفه مهم اگزوز موتورسیکلت این است که دوده ها و گاز های به وجود آمده توسط انفجار در موتور سیکلت را به بیرون منتقل کند و اگر اگزوز خراب شود می‌تواند باعث نامناسب کار کردن موتور سیکلت گردد.

exhaust اگزوز موتورسیکلت (خفه کردن موتور سیکلت )

مشکل اگزوز موتورسیکلت به دو حالت می تواند باشد:

حالت اول : کیپ شدن اگزوز موتور سیکلت و یا کاهش خروج گازهایی که از انفجار تولید می شود در این صورت باعث جمع شدن گازهای زیاد در محفظه انفجار شده و گاز ها به صورت کامل خارج نمی گردند و این باعث می شود که عمل انفجار به خوبی صورت نگیرد و باعث خفه کارکردن موتور سیکلت شود.

حالت دوم: این حالت برای زمانی است که دودهای زیادی از اگزوز خارج شوند که باعث می شود مصرف سوخت بیشتر گردد و این حالت هم می‌تواند یکی از عیب های اگزوز باشد.

۷- وجود مشکل در رله و یا ترانزیستور موتور سیکلت (مشکل برقی):

کار این قطعه‌ها تقویت جریان برق ورودی و هدایت آن به سمت شمع می باشد و اگر این قطعه نیم سوز شود و یا خراب شود باعث می شود که جریان برق ضعیف تری به شمع موتورسیکلت برسد و این باعث می شود که جرقه کیفیت مناسب را نداشته باشد و این نامناسب بودن کیفیت جرقه باعث میشود که موتور به خوبی کار نکند و اصطلاحاً موتور خفه کار کند.

سیم کشی کامل موتورسیکلت

برای تشخیص نیم سوز شدن رله و ترانزیستور آمی توان مقدار جرقه شمع را اندازه گیری کرد و مشاهده کرد که آیا جرقه کیفیت مناسب را دارد یا ندارد و اگر جرقه ای که توسط شمع ایجاد می شود ضعیف باشد( در صورتی که شمع موتور سیکلت سالم باشد. ) علت آن می تواند خرابی ترانزیستور و یا بوبین موتور سیکلت باشد که با تست هر کدام از قطعات می توان قطعه خراب را پیدا کرد و یا با عمل جایگزینی قطعه ها متوجه شد که کدام قطعه خراب است.

در پایان این مقاله از سایت موتورسل عوامل و علت هایی که باعث خفه کار کردن موتور سیکلت می‌شد را بررسی کردیم. درصور تی که شما هم تجربه ای در این مورد خفه شدن موتور سیکلت داشته‌اید و یا اطلاعات بهتری دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها پایین همین صفحه با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید تا جهت رفع مشکل موتور سیکلت خود استفاده نمایند.

115 thoughts on “7 علت مهم خفه کردن موتور سیکلت چیست؟{ برای رفع آن چه کاری انجام دهیم؟}

  1. علی says:

    سلام من یه آپاچی ۱۸۰مدل۹۵دارم
    موتور سفت کار میکنه و زود داغ میشه انقدر داغ میشه که باک هم داغ میکنه میخواستم ببینم به چه دلیله

    • موتور‌سل says:

      سلام ممکنه روغن بخوبی داخل انجین چرخش نداره و ممکنه سوراخ های مربوط به چرخش روغن در موتور جرم گرفته باشه و علت آن هم میتونه استفاده از روغن بیکیفیت یا دیر عوض کردن روغن باشه

  2. sohrab says:

    سلام یه موتور پالس یو جی فور ١٨٠ دارم چند روزی هست وقتی گازم رو افزایش میدادم تا دور موتور بالا بره یهو یه حس خفگی دست میداد بعد حالتش عادی میشد ولی امروز یهویی دیگه روشن نشد اگرم روشن میشد باید پرگاز روشن میکردی ولی به هرحال بازم خاموش میشد شمع عوض کردم بازم نشد به نظر شما مال ترانزیستوره یا بوبین یا شاید مشکل دیگه ای میتونه داشته باشه تورو خدا راهنماییم کنین من جایی هستم ک به تعمیرگاه دسترسی ندارم باتشکر

    • موتور‌سل says:

      سلام کلا دو حالت داره یا سیستم سوخت رسانی مشکل داره یا سیستم جرقه زنی بهتره راجب هر دو بخونبد و تست کنید ببینید مشکل از کجاست
      اگه کاربراتور جایگزین دارید یا موتور دیگه بهتره کاربراتور هارو با هم جایگزین کنید تا راحت تر به نتیجه برسید چون تست به روش جایگزینی خیلی از زمانت رو صرفه جویی میکنه اگر ندارید که باید کاربراتور رو شستشو بدید و قطعات رو چک کنید رسوب گرفتگی نداشته باشه و بعد اونو ببندید و تنظیم کنید
      و سیستم برقی و جرقه زنی رو هم باید تست کنید تا قطعه خراب رو پیدا کنید
      دقیق نمیشه گفت مشکل از کدوم بخش هست وقتی موتور راحت میره رو یکبار کیفیت جرقه سر شمع تست کن و وقتی موتور خراب شد هم دوباره این جرقه رو ببین اگه تغییری نداشت مشکل از خرابی این قسمت نیست

  3. حامد says:

    سلام یه موتور روان 200دارم در حین حرکت خاموش میشه شمع و بوبین و شارژر تعویض شده مشکل از کجاست ؟

    • موتور‌سل says:

      بهتره مقاله مدار شارژ موتورسیکلت رو بخونید اخرش یک عکس هست که مدار شارژر و مدار جرقه زنی رو نشون میده شما باید ترانزیستور و کوئل رو هم چک کنید در کل خود بوبین جرقه زنی جدا هست و ممکنه اون خراب شده باشه

  4. کاشانی says:

    استاد سلام و خسته نباشید

    موتورم 125کاربراتور هست
    وقتی موتور داغ میشه و خلاص میکنم یا موقعی ای که گاز نمیدم (حتی برای چند ثانیه) موتور خاموش میشه بعد با ی هندل روشن میشه (مخصوصا الان که تابستان هست و موتور زود تر داغ میکنه)
    مشکلش به نظرتون از کجا هست
    خودم فکر کنم از ترانزیستور باشه
    (شمع موتور هم خوبه دوده یا روغن سوزی نداره)

    • موتور‌سل says:

      موتور کلا در حالت توقف بیشتر داغ میکنه چون یکی از خنک کننده های موتور هوا هست و در حال حرکت هوا بیشتر با انجین تر تماس هست
      یکی از خنک کننده های دیگه روغن هست و اگه واقعا از موتورهای مثل خودش بیشتر داغ میشه ممکنه به علت بسته شدن سوراخ های داخلی انجین باشه

    • اصغر says:

      سلام مشکل مشابه داشتم امروز سیم گاز رو با اچار فرانسه جمع کردم حل شد

  5. رضا says:

    سلام من ایکسل ۱۵۰ دارم موتور خیلی خوب کار می‌کنه ولی وقتی میری کوه یکم که میرونی داغ می کنه موتور بعد خفه می‌کنه یکم که میمونی باز درست میشه انگار یچیزی جلو آزاد شدن قدرت موتورو گرفته.. نظرتون چیه؟

    • موتور‌سل says:

      سلام احتمال داره صفحه کلاچ یا رینگ و پیستون ها ضعیف هست و با داغ شدن عملکردشون میاد پایین و بهتره برای تشخیص این موارد رو تست کنید و بعد از تشخیص از جنس باکیفیت استفاده کنید

  6. رضا says:

    سلام موتورسیکلت طرح ویو دارم موتور گاهی حین حرکت خاموش میشه چندبار که هندل میزنم دوباره روشن میشه باز یه مسیری رو میرم خاموش میشه دوباره هندل میزنم روشنش میکنم یه وقتایی هم مسیری رو میرم و میام خاموش نمیشه بیشتر هم تو دور پایین خاموش میشه مشکل از چی میتونه باشه

    • موتور‌سل says:

      سلام در این موارد باید هر دو سیستم جرقه زنی و سوخت رسانی چک بشه و اونی که مشکل داره رفع بشه و تا تست نشه نمیشه نظر داد

  7. مهران says:

    با سلام. ممنون از پستتون و سایت خوبتون.

    بنده موتورم ان اس 200 مدل کاربراتور هستش.
    چند وقت پیش موتور اکیه اکی بود تا اینکه یک روز پیستون شروع کرد صدای شدید تق تق دادن و انجین استپ شد و وقتی استارت میزدم روشن نمیشد. بردم تعمیرگاهی و تعمیرش کردند و خلاصه لوازم نو داخل سیلندر و موتور رو عوض کردند.
    موتور رو که تحویل گرفتم دیگه مثل قبلش جون و شتاب نداره و وقتی که گاز میدی دور موتور بالا میره یهو ریپ میزنه و روی دنده 3-4 به بالا دور موتور تا 7 میاد (هرچی گاز میدم بالاتر نمیره) . بردم جای دیگه (تعمیرکار درست حسابی) و گفتند کاربراتوره و بازش کردن و لاستیک دیافگرام کاربراتور و تمیزکاریشو کرد. موتورم کامل دوباره باز کردند، زنجیر تایم اکیه(تک استارت روشن میشه و مثل ساعت کار میکنه)، فیلرگیری شده اکیه، شمع ها رو چک کردن و یکیشو حتی عوض کرد و نو انداخت، برق و سیمارو چک کرد و اکی بود.

    در نهایت زمانی که فیلتر هوا (اینم چک کردند و سالمه) رو از روش برمیداشت موتور خیلی بهتر میشد و گازخورش خوب میشد، ولی وقتی با فیلتر هواس همون خفگی سرجاشه.
    کلافه شدم دیگه سر این موضوع نمیدونم چیکار کنم. هرجا بردم (نمایندگی، تعمیرکار کاربلد) نشون دادمو هزینه اجرت دادم نتونست
    رفع کنه.
    آخریه که 3 نوع مختلف دیافراگمم تست کرد و دیدم درست نشد.
    بنظرتون مشکل چجوری حل میشه؟

    ببخشید طولانی بود ولی واقعا 1 هفتس دارم میدوئم برای درست کردن این ایرادش.

    مرسی

    • موتور‌سل says:

      سلام چک کنید ببینید ورودی هواکش سوراخش بسته نباشه و از فیلتر هوای نو استفاده کنید
      اگه راه ورودی هوا اوکی هست و هوا راحت عبور میکنه احتمال داره مشکل از کاربراتور باشه و بهتره تعمیرکار با یک کاربراتور جایگزین تست کنه و از خرابی کاربراتور مطمئن بشه و درنهایت اگه با شستشو و سرویس کاربراتور موتور تعمیر نشد کاربراتور رو تعویض کنه

      • مهران says:

        مممنون از پاسخ سریعتون.
        شستشو و همه اینکارارو کردم.
        بردم برای چک کردن با یک کاربراتور دیگر ولی نداشت دم دستش. حتما اینکارو هم میکنم.
        ممنونم.

      • ابوالفضل says:

        سلام درود موتور من ۱۲۵ بی کلاچ هست وقتی گاز اخر میدم دود سیاه میده و هفته ایی به روغن چک میکنم روغن کم شده مشکلش کیه شمع هم عوض کردم

  8. سهیل says:

    سلام من یه فلات ۲۵۰ انژکتور دارم تازه رینگ پیستون عوض کردم و ۳۰۰ کیلومتر اول دور پایین رعایت کردم و روغن عوض کردم موتور سه روز دیگه وقت فیلرگیریش میرسه .الان که تقریبا دور بالا و معمولی میرونم ۴_۵ کیلومتر که میرم بعد وایمیستم حالت خفگی داره یا خاموش میکنم چند دقیقه بعد روشن کردنی استات میزنه پمپ هم صداش میاد ولی روشن نمیشه و باید موتور سرد شه و یه ۱۵ تا ۲۰ دیقه بگذره .گاهی نه همیشه تو دنده ۳ دور موتور ثابت معمولی خفه میکنه و وقتی بیشتر گاز میدم یهو شتابش برمیگرده. اگزوزش قهرمانی ولی خیلی بک میزنه . سر شمع رو هم برس سیمی کشیدم. مشکلش از کوئل و سیم شمع میشه؟ یا پمپ بنزین نیم سوز شده؟

    • موتور‌سل says:

      در موتورهای انژکتوری اکثرچیزها به هم ارتباط داره از سنسور اکسیژن و سوزن انژکتور و سیستم جرقه زنی بگیر تا پمپ همه از کامپیوتر دستور میگیرن در چنین حالتی آسون ترین روش تشخیص عیب دستگاه زدنه

  9. امین ضمیری says:

    سلام،روزتون بخیر.
    من یه آپاچی ۱۸۰ مدل ۹۰ دارم.
    سیم گازش ول کرد بردم اونو درست کردم ولی دقیقا بعدش موتور ک دیگه با استارت روشن نمیشه،با هندل ک روشن میکنم بعد از نیم ساعت،۱ ساعت ک موتور روشنه اول صدای اگزوز تغییر میکنه،صدای قابلمه میده،بعد شروع میکنه به ریپ زدن و بعدش خاموش میشه.
    نیم ساعت باید بذارم تا موتور سرد بشه و دوباره هندل بزنم تا روشن بشه.
    بوبین ،شمع و باطری رو عوض کردم.کاربراتور رو شستشو دادن ولی بازم هیچی.
    میشه مشکل از سیم کشی،شارژر یا ترانزیستور باشه؟
    هرجا میبرم یه چیزی میگن،هرچیو هم تعویض میکنن بازم همون جوره.

    • موتور‌سل says:

      سلام مقالات برق موتورسیکلت رو مطالعه کنید که نحوه تست قطعات بوبین جرقه زنی و سیستم جرقه زنی توضیح داده شده باید مرحله به مرحله تست بشه
      پیشنهاد من اینه ابتدا قبل از اینکه موتور خاموش بشه جرقه خروجی از بوبین تست بشه و بعداز خاموش شدن هم تست بشه اگه جرقه سیم خروجی بوبین قطع یا ضعیف شده بود احتمالا بوبین جرقه زنی خراب هست و احتمال داره جنس بیکیفیت انداخته شده که خراب شده و اگه مشکل از این قسمت نبود همینجوری تمام قطعات تا زمانی که جرقه به شمع میرسه تست بشه تا مشکل پیدا بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *