به نظرتان بهترین روغن مناسب موتورسیکلت چیست؟؟؟
چه زمانی باید روغن موتورسیکلت را تعویض کرد، این روزها در بازار انواع و اقسام گوناگونی روغن موتور سیکلت وجود دارد، و هر کارخانهای انوع مختلفی با استاندارد های گوناگونی تولید میکند، دلیل اینهمه تنوع چیه؟
روغن موتورهایی که مناسب موتورسیکلتهای تولید ایران است به ترتیب کیفیت( SE, SD ) بر اساس استاندارد (API ) و عملکرد و قیمت هم متفاوت است.
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در فصل زمستان از روغن موتورهای w10 / 40w و در تابستان w20 / 50w استفاده کنید.
قیمت و خرید انواع روغن موتور سیکت | قیمت و خرید انواع روغن موتور سیکت |
روغن موتور اسپیدی طلایی 1 لیتری 20-50 /sf/ مناسب موتور سیکلت | روغن موتور سیکلت GP 15w50 یک لیتری مناسب بنلی و کی تی ام |
روغن موتور سیکلت کلیک اصلی | روغن موتور سیکلت کلیک |
روغن گیربکس موتور سیکلت کلیک اسکوتر طرح کلیک | روغن موتور سیکلت هیوندای اکستیر 10w40 یک لیتری sl/cf |
روغن موتور سوپر اسپیدی 1 لیتری مناسب موتور سیکلت SE/cc | روغن موتور بهران پیشتاز 1 لیتری sj20w50 مناسب موتور سیکلت SJ/CF |
روغن موتور بهران تکتاز اتوماتیک 20W50 یک لیتری | روغن موتور فلومکس cng مدل sj 20 50 |
روغن موتور سیکلت اسپید ال یک لیتری | روغن موتور اسپیدی ایرانول |
مهره تخلیه روغن موتور هندا | فنر و صافی تخلیه روغن موتور هندا |
پیچ تخلیه روغن موتور سیکلت هندا – زیر کارتل | گِیج(فولی) روغن موتور هندا |
روغن موتور سیکلت | * |
لاستیک جک وسط موتور سیکلت هوندا | لاستیک جاپایی جلو موتور سیکلت هوندا |
***–> قیمت آنلاین انواع روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت آنلاین انواع گیج و فیلتر روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت لوازم جانبی روغن موتورسیکت <–***

غلظت روغن موتورسیکلت
این نکته را هم در نظر بگیرید که در طراحی یک سیستم احراقی و موتوری ( انجین موتورسیکلت ، موتوربرق، خودرو، موتورقایق و بقیه انجین های احترقی) که عمل روانکاری (برای عملکرد بهتر انجین) در آنها به وسیله روغن موتور انجام می گیرد، دارای محاسبات بسیار دقیق فضای خالی بین قطعات انجین موتورسیکلت ( فضای خالی بین پیستون و سیلندر، فضای خالی بین چرخ دنده های گیربکس، فضای خالی بین یاتاقان های زیر شاتون و میل لنگ و … ) به واسطه روغن پر شده که علاوه بر کاهش اصطحکاک باعث جور شدگی دقیق قطعات با یکدیگرو یا به اصطلاح آب بندی می شود، میزان این فضاهای خالی بسته به چگالی حجمی (p/v) روغن محاسبه و طراحی می شود.
با این حال اگر میزان غلظت روغن تغییر کند (کم یا زیاد شود) نه تنها باعث کاهش اصطکاک نمی شود، بلکه باعث ایجاد افزایش اصطکاک شده و در نتیجه قطعات نسبت به هم سخت تر حرکت می کنند که این حرکت باعث افزایش دما و کاهش راندمان عملکرد موتور خواهد شد و در نتیجه باعث آسیب های بسیار جدی به قطعات خواهد شد.
مواد افزودنی به روغن
یک موادی در ساخت روغن به آن اضافه میکنند که میزان مواد افزودنی به روغن نسبت به آلیاژهای استفاده شده در ساخت قطعات موتور و در نتیجه بهتر شدن میزان روانکاری، کاهش دما، کاهش سایدگی قطعات، افزایش جذب مواد معلق ناشی از سوختن بنزین و یا گازائیل و … متفاوت است.
در صوت استفاده از روغن موتورهای نامناسب نسبت به طراحی انجین ابتدا بیشترین تاثیر را در تعویض دنده، افزایش مصرف سوخت، کاهش سرعت، فشار به یاتاقان های میلنگ، افزایش دمای انجین ، فشار به پمپ روغن ، آسیب به رینگ های پیستون، آسیب به بلبرینگ های دو سر میل لنگ که دارای طراحی با عملکرد سرعت بسیار بالا هستند می شود.
در قسمت پایین تر در همین مقاله بهترین روغن های مناسب موتورسیکلت خود را در جدول می توانید مشاهده کنید…
======== ========
یکی از بیشترین و مهمترین سوالاتی که در دنیای روغنموتور پرسیده و مطرح میشود، این است که آیا میتوان از روغن موتور خودرو به عنوان روغن موتورسیکلت استفاده کرد یا خیر؟
در یک بند میتوان گفت که : استفاده کردن از روغن موتور های خودرو برای روانکاری موتورسیکلتها ممنوع است. البته این یک اشتباه رایج است که سالهاست بین موتورسواران رواج پیدا کرده و کمتر، موتورسواری و یا تعمیرکار موتورسیکلتی وجود دارد، که از روغنهای مخصوص و مناسب موتورسیکلت برای روانکاری انجین موتورسیکلتها استفاده کند.
همین عادت اشتباه باعث شده است تا شرکتهای تولید کننده روغنهای موتور، بهدلیل نداشتن توجیه اقتصادی (به دلایل مختلف)، روغن ویژه موتورسیکلت را از محصولات خود حذف کنند و برای تامین بازار پرمتقاضی موتورسیکلتها، همان روغنهای یکلیتری روغن موتورهای عادی را تولید و روانه بازار کنند.
تفاوت اصلی روغن موتور خودرو و روغن موتورسیکلت در چیست؟
یک تفاوت اصلی که بین موتور خودرو و موتورسیکلت وجود دارد این است که در موتور خودروها ما شاهد استفاده از چند نوع روغن هستیم روغن موتور، روغن دنده و روغن هیدرولیک فرمان و هرکدام از آنها ویژگیهای متفاوت و مخزنهای متفاوتی دارند. اما در موتورسیکلت شما از یک نمونه روغن برای روانکاری موتور و دندهها استفاده میکنید.
در روغن موتورهای خودرو از مواد افزودنی برای کاهش بیشتر اصطکاک استفاده میشود که باعث کاهش میزان مصرف سوخت و افزایش کارکرد خودرو میشود.
اما این مواد افزودنی در موتورسیکلت ها در عملکرد کلاچ موتور اختلال ایجاد میکند و باعث فرسایش زودتر در کلاچ خواهیم بود. از دیگر تفاوتهای بین آنها میزان دما و دور موتور است، اما این تفاوت نمیتواند دلیل اصلی برای متفاوت بودن روغن آنها باشد.

چه زمانی روغن موتورسیکلت را عوض کنیم؟
انتخاب یک روغن موتور مناسب و از آن مهمتر زمان مناسب برای تعویض روغن یکی از دغدغههای اصلی موتورسوارانی است که موتورسیکلت هایی گرانتر از مدل های قدیمی به زیر پا دارند، یک موتورسیکلت عادی معمولا باید حداقل هر ماه یک بار و یا بعد از هر هزار کیلومتر(1000km) پیمایش برای تعویض روغن موتور اقدام نماید. دلیل کوتاه بودن زمان استفاده از روغن موتور در انجین موتورسیکلتها، ویژگی های خاصی است که دراین انجینها وجود دارد که آنها را از موتور خودروها مجزا میکند.
به همین علت هم باید از روغن موتور مخصوص موتورسیکلت استفاده کنیم تا هم قدرت پاک کنندگی بالاتری داشته باشد و هم با بهرهگیری از افزودنیهای شیمایی خاص، امکان خنک کاری بهتر و بیشتری به روغن بدهد. احتراق ناقص در وتورسیکلت ها و ویژگی های خاص انجین موتورسیکلتها باعث میشود روغن موتور خیلی زودتر از روغن خودروها کثیف شود و در صورت استفاده بلند مدت از روغن موتور و حتی استفاده از روغن مخصوص خودرو بجای روغن موتورسیکلت در آن مشکلات زیادی برای مالک به وجود آید.
توصیه ما به شما این است، که حتما از روغن های مناسب موتور سیکلت استفاده نمایید تا سلامت فنی موتور سیکلت شما تأمین شود.
انتخاب نوع مارک روغن را به خود شما میسپاریم. شما میتوانید در قسمت نظرات تجربیات خود را این باره بیان کنید.
استاندارد سطح کیفی روغن موتور API
روغن موتورها یکسری استاندارهایی دارند که هنگام استفاده در موتورسیکلت باید به این استاندارد ها توجه کنیم. که این استاندارد ها شامل: غلظت ، روان کنندگی ، خورندگی ، اسیدی بودن و … میباشند .
استاندارد API
استاندارد API دارای چندین نوع روغن موتور با درجه کیفیت و کمیتهای گوناگون شامل: SG , SE, SD, SJ SL , SM , SN و… می باشند که شرکت های تولید کننده روغن موتور در ایران نیز از این استانداردها پیروی کرده و با این استانداردها روغن را تولید و در بازار عرضه می کنند حال میخواهیم این استانداردها را مورد برسی قرار دهیم که از کدام یک از این استانداردها برای موتورسیکلتها استفاده کنیم تا سلامت و کارکرد موتورسیکلت خود را تضمین کنیم.

چه روغن موتوری برای موتورسیکلت استفاده کنیم ؟
در حالت کلی و به طور خلاصه هرنوع موتورسیکلتی کارخانه سازنده آن نوع استاندارد روغنی که باید برای آن موتور استفاده کنیم را در دفترچه سازنده آن بیان میکند.
پس بهتر است ببینیم کارخانه سازنده موتورسیکلتمان چه نوع روغنی پیشنهاد می دهد و آن استاندارد را استفاده کنیم تا موتورسیکلت ما بهترین کارایی را داشته باشد.
در ادامه ما لیستی از انواع موتورسیکلت را آورده ایم و شما میتوانید نوع موتورسیکلت خود را بر اساس شرکت سازنده آن پیدا کنید و نوع روغن موتورسیکلت خود را مشاهده کنید.
_________________________________________
***–> قیمت آنلاین انواع روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت آنلاین انواع گیج و فیلتر روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت لوازم جانبی روغن موتورسیکت <–***
دانلود فایل pdf به زودی
نوع موتورسیکلت:
=========================
جدول روغن موتور جهان همتا سیکلت:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | بنلی | 600 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
2 | فلات GY | 250 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
3 | فلات | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
4 | فلات DT 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
5 | همتاز | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
6 | همتاز شکاری | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
7 | همتاز 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | همتاز ویکنوریا | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | همتاز شکاری | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | همتاز ویکتوری NF 150 (cc) | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
11 | همتاز سوپر 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
12 | پزارو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | همرو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | همپا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
15 | همتاز جوانان | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | پانیک | 125 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
17 | همتاز RP | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
18 | همتاز CPI | 110 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
19 | مینی | 90 (cc) | SE | SF | SF | 3000 (km) |
جدول روغن موتور اصفهان سیکلت:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | Jetro 250 | 250 ( (cc) ) | SF | SG | SG | 2000 (km) |
2 | تریل انرژایزر با رادیاتور | 200 (cc) | SF | SG | SG | 2000 (km) |
3 | پاورجت ۲۰۰ LX | 200 (cc) | SF | SG | SG | 2000 (km) |
4 | جترو ۱۵۰ (cc) | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | پاورجت NF | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | اسکوتر | 150 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
7 | کار | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | جترو شکاری | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | تریل GY | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | آتنا | 130 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
11 | جترو ۱۲۵ (cc) | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | سوپر جترو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | تیوا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | تکنو پلاس | 125 (cc) | SF | SJ | SG | 3000 (km) |
15 | ژوپیتر | 125 (cc) | SF | SJ | SG | 3000 (km) |
16 | مینی تریل KSR | 110 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
17 | مینی PY | 90 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
18 | مینی مانکی | 90 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
جدول روغن موتور ایران دوچرخ:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | XY249-3A | 250 (cc) | SG | SJ | SG | 2000 (km) |
2 | XY249GY-2 | 250 (cc) | SG | SJ | SG | 2000 (km) |
3 | RT200 | 200 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
4 | آزما | 150 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
5 | ارشیا | 150 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
6 | JS150-6H | 150 (cc) | SF | SJ | SG | 2000 (km) |
7 | XY150-10B | 150 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
8 | JS140 (V6) | 140 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | آزما | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | داها | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
11 | ارشیا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | آوا JS125-BF3 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور پیشتاز موتور:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | هائوجیو پیشتاز HJ9 | 150 (cc) | SG | SL | SJ | 3500 (km) |
2 | هائوجیو پیشتاز HJ6 | 150 (cc) | SG | SL | SJ | 3500 (km) |
3 | پیشتاز CGL PMT | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
4 | پیشتاز CGL DB | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
5 | پیشتاز DK | 150 (cc) | SG | SJ | SJ | 3000 (km) |
6 | پیشتاز DN | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
7 | پیشتاز H22 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | کیمکو پیشتاز D4 | 125 (cc) | SF | SJ | SJ | 3500 (km) |
9 | پیشتاز PMT | 125 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
10 | هائوجیو پیشتاز HJ7 | 125 (cc) | SG | SJ | SJ | 3500 (km) |
11 | پیشتاز CDI 125 (cc) | 125 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
12 | پیشتاز CG 125 (cc) | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | پیشتاز HJ2 | 110 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | هائوجیو پیشتاز HJ2 | 110 (cc) | SG | SL | SG | 3500 (km) |
جدول روغن موتور تکتاز موتور:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | VR 230 | 230 (cc) | SF | SG | SG | 2000 (km) |
2 | هارتفورد HD 200 | 200 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
3 | هارتفورد VR 200 | 200 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
4 | مینی 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | CGL 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | تکتاز TK 135 | 135 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
7 | تکتاز TK 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور ثامن سیکلت:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | ZEUS 250 | 250 (cc) | SF | SJ | SJ | 2500 (km) |
2 | ALVARES 250 | 250 (cc) | SF | SJ | SJ | 2500 (km) |
3 | CHITUMA-200 | 200 (cc) | SF | SJ | SJ | 2500 (km) |
4 | Argon | 200 (cc) | SF | SJ | SJ | 2500 (km) |
5 | Robin | 200 (cc) | SF | SJ | SJ | 2500 (km) |
6 | HERMES | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | Sofar | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | Rima | 160 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
9 | ROSO 160 | 160 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
10 | کایوت | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
11 | کمین | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
12 | لوتوس | 125 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
13 | باختر | 125 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
14 | اترک | 125 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
15 | پاکسیما | 125 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
16 | لوتوس | 110 (cc) | SF | SG | SG | 3000 (km) |
جدول روغن موتور روان سیکلت:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | روان QM-R 200 | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
2 | روان QM 200 | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
3 | روان GY | 200 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
4 | روان 125 3D | 125 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
5 | روان CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
6 | روان QM 125-10N | 125 (cc) | SF | SG | SF | 3000 (km) |
7 | آلتینو 125 KS | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
8 | روان QM 110-3C | 110 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
جدول روغن موتور ، سیکلت سازان آسیا:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | زیگما CDI 170 | 170 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | آکورد CS 160 | 160 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | زیگما CS-135 CMC | 135 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
4 | زیگما CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
5 | زیگما ساچ | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور،صنعتی انرژی موتور:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | کیمکو Venox | 260 (cc) | SG | SL | SJ | 2500 (km) |
2 | کیمکو DOWNTOWN 200 | 200 (cc) | SG | SL | SJ | 2500 (km) |
3 | کیمکو AGILITY 200 | 170 (cc) | SF | SL | SJ | 3000 (km) |
4 | انرژی CG 150 Alum RIM | 150 (cc) | SF | SG | SF | 2000 (km) |
5 | کیمکو AGILIGTY 150 | 125 (cc) | SF | SL | SJ | 3000 (km) |
6 | کیمکو K-PIPE | 125 (cc) | SE | SL | SJ | 3000 (km) |
7 | انرژی کاب اسپرت | 125 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
8 | انرژی کاب | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
9 | انرژی CG 125 Alum Spoke | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | انرژی CG 125 Alum RIM | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
11 | انرژی استاندارد CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | انرژی CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور،صنعتی تلاش:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | تریل (cc) 250 | 250 (cc) | SG | SJ | SG | 2500 (km) |
2 | شهاب 200 | 200 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
3 | تلاش GS 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | تابان 150 طرح اسپرت | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | تابان 150 طرح تریل | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | تلاش TGL 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | شهاب | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
8 | تلاش | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
9 | تلاش S125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور،صنعتی شاهین موتور:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | دلتا LX-250-ENDRO | 250 (cc) | SE | SG | SG | 2000 (km) |
2 | دلتا AGL 160 شکاری | 160 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | دلتا AGL160 | 160 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | دلتا LF150 سوپر | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | دلتا LF150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | هاتف CDI 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | دلتا 125 L اسپرت | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
8 | دلتا CG 125 CDI | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
9 | آلتون CG 125 CDI | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | امجد CG125CDI | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور،صنعتی زمرد کویر:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | زمرد GY 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | زمرده Z 200 M | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | زمرد استارتی Z 150 ST | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | زمرد اسپرت Z150 SA | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | زمرد طرح تایوان Z150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | زمرد اسپرت Z150 S | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | زمرد CGL | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | زمرد Z150 M | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | زمرد Z125 M | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | زمرد طرح تایوان Z125 T | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
11 | زمرد استارتی Z125 ST | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | زمرد ویو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | عتیق طرح تایوان A125 T | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | زمرد عتیق A125 M | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور،گروه صنعتی آمیکو:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | Trail – 450 (cc) | 450 (cc) | SG | SJ | SJ | 2500 (km) |
2 | XR300 | 300 (cc) | SG | SJ | SG | 2000 (km) |
3 | Ambulance | 250 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
4 | PL – 250 (cc) | 250 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
5 | XR – 186 (cc) | 190 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
6 | Gulsar – 186 (cc) | 190 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
7 | XL150 | 150 (cc) | SF | SG | SG | 2500 (km) |
8 | XL125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
9 | CG125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | RX 70 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
جدول روغن موتور،گروه صنعتی فارس:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | پیشرو گلد کیو ام | 250 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
2 | پیشرو بلک | 250 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
3 | پیشرو پارس اسپرت کیو ام | 250 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
4 | اونجر | 220 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | پالس | 220 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
6 | پیشرو گلد | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
7 | پیشرو پارس اسپرت | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
8 | پیشرو زیپ استار | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | باجاج پالس ۲۰۰ ان اس | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
10 | پالس | 200 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
11 | پالس یو جی ۴ | 180 (cc) | SF | SL | SG | 2500 (km) |
12 | پالس ۱۸۰ اسپرت | 180 (cc) | SF | SL | SJ | 2500 (km) |
13 | تیزتک | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
14 | پیشرو پارس اس | 150 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
15 | پیشرو پارس شکاری | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
16 | پیشرو ایکس ال | 150 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
17 | بوکسر | 150 (cc) | SF | SL | SJ | 2500 (km) |
18 | پیشرو پیام | 135 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
19 | پالس ۱۳۵ | 135 (cc) | SF | SL | SJ | 2500 (km) |
20 | پیشرو سی جی | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
21 | بهتاز | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
22 | کبیران | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
23 | پیشرو سفر | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
24 | تیزتک | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
25 | پیشرو پیام | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
26 | بوکسر | 125 (cc) | SF | SJ | SJ | 3000 (km) |
27 | باجاج دیسکاور | 125 (cc) | SF | SJ | SJ | 3000 (km) |
28 | پلاتینا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
29 | پیشرو پیام | 110 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
30 | پیشرو پیروز | 70 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
جدول روغن موتور،گروه صنعتی کبیر:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | کبیر S 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | کبیر 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | کبیر KOMCOS 200 | 200 (cc) | SE | SJ | SG | 2500 (km) |
4 | کبیر شکاری (KM) C 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | کبیر (KM) 200 CDI | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | کبیر EVO 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | کبیر (KM) 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | کبیر 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | کبیر GS 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | کبیر (KM) L 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
11 | کبیر PRS 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
12 | کبیر سوپر 130 | 130 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | کبیر (KM) B۱۲۵ | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | کبیر CDI۱۲۵ | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
15 | تیزتک کار ۱۲۵ | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | کبیر سوپر ۱۲۵ | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
17 | CENTURO ROCKSTAR | 110 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
18 | Mojo | 110 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
19 | Gusto | 110 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
20 | Arro | 110 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
جدول روغن موتور،گروه صنعتی کثیر:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | کثیر KG200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | بهرو GY200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | رهرو 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | بهرو KG200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | بهرو 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | کثیر RACE150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | بهرو 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
8 | راپکا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
9 | سریر | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | کثیر | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
11 | سرعت | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | کریستال | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | بهرو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | مهرو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
15 | بصیر | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | درسا | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
17 | رایکا 70 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
جدول روغن موتور،متین خودرو زنجان:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | ساوین MKZ 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | ساوین 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | سیوان MKZ 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | متین MKZ 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | متین MQ 200 | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
6 | MKZ169 | 170 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | ساوین 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | ساوین MKZ150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | سیوان 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | متین 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
11 | متینCGL150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
12 | MKZ 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
13 | متین MKZ 139 | 140 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
14 | ساوین CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
15 | سیوان CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | متین CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
17 | متین S 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
18 | متین BIZ 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
19 | نمین CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
20 | CG 125 MKZ | 125 (cc) | SE | SG | SG | 3000 (km) |
21 | متین پونک 70 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 3000 (km) |
22 | متین پونک 50 | 50 (cc) | SE | SG | SF | 3500 (km) |
23 | متین 50 | 50 (cc) | SE | SG | SF | 3500 (km) |
جدول روغن موتور،نیرو محرکه:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | نامی QM 200 | 200 (cc) | SF | SJ | SG | 2500 (km) |
2 | نامی TM 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | نامی BM 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
4 | نامی CB 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | نامی Z-One 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | نامی 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | نامی GL-150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | نامی 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | نامی BD 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
10 | نامی 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
جدول روغن موتور، نیرو موتور شیراز:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | دایچی GM248 | 200 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
2 | احسان 249 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | دایچی 200 | 200 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
4 | پرواز GS 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | ناتالی | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | پرواز GLX 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | پرواز 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | دایچی EH 150 | 150 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
9 | احسان EH 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | ناتالی 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
11 | پرواز SK 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
12 | سما 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
13 | سهر 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
14 | دایچی 135 | 140 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
15 | Antab | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | آرزو | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
17 | ارشد | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
18 | دایچی RD 125 | 125 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
19 | احسان CG125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
20 | احسان RD 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
21 | قرن 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
22 | غزال 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
23 | مهتاب 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
24 | پرواز GLX 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
25 | پرواز JH 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
26 | پرواز طلایی | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
27 | PMS | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
28 | سهر CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
29 | سما CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
30 | تک پر CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
31 | ویلا CG 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
32 | دایچی 100 | 110 (cc) | SG | SL | SG | 3000 (km) |
33 | پرواز GL 100 | 110 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
34 | پرواز 70 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 3500 (km) |
***–> قیمت آنلاین انواع روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت آنلاین انواع گیج و فیلتر روغن موتورسیکت <–***
***--> قیمت لوازم جانبی روغن موتورسیکت <–***
جدول روغن موتور، یکتاز سیکلت کویر:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | کویر رادیسون 250 | 250 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
2 | کویر T2 | 250 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
3 | کویر STR 200 | 200 (cc) | SE | SJ | SG | 2500 (km) |
4 | کویر CDI 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
5 | کویر رادیسون 200 | 200 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
6 | کویر GLX 150 Type 2 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
7 | کویر S1 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
8 | کویر S4 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
9 | کویر CDI 150 | 150 (cc) | SE | SG | SG | 2500 (km) |
10 | کویر T1 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
11 | کویر رکورد | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
12 | کویر رادیسون Type 1 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
13 | کویر رادیسون Type 2 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
14 | کویر M3 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
15 | کویر CDI 125 | 125 (cc) | SE | SG | SF | 2000 (km) |
16 | کویر MT4 88 | 90 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
17 | کویر M1 70 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
18 | کویر MT2 | 70 (cc) | SE | SG | SF | 2500 (km) |
19 | کی تی ام SX 50 | 50 (cc) | SE | SJ | SG | 4000 (km) |
جدول روغن موتور،TVS:
ردیف | نام موتورسیکلت | حجم | حداقل | حداکثر | مناسب | حداکثر زمان تعویض |
1 | آپاچی 180 ABS | 180 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
2 | آپاچی RTR 180 | 180 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
3 | آپاچی RTR 160 | 160 (cc) | SG | SL | SJ | 3000 (km) |
من پالس 180 مدل 89 خریدم نوع روغنشو گفتین در لیست بالا اما اینکه 10 40 باشه یا 20 50 مشخص نیست کدومش باید باشه؟ نه دفترچه داره و نه کمپانیشو میدونم!!
معمولا 10-40 برای زمستان و 20-50 برای تابستان استفاده میشه
ضمن عرض سلام
موتوسل روغن واسه موتور سیکلت داره
دوم چون روغن موتوسل رو ماشین صدای
سیلندر رو کم میکنه این تاثیر رو روی موتور
سیکلت داره ؟
سلام وقت بخیر. ببخشید برای گلکسی na۱۸۰ چه روغنی مناسبه؟
۱۰ ۴۰ یا ۲۰ ۵۰ ؟ مقدارش چند لیتر بریزم
روغن ایرانول ۱۶۰۰۰ دارم براش مناسبه
ممنون میشم اگر جواب بدید
سلام بهتره به دفترچه کارخانه مراجعه کنید یا با شرکت مربوطه تماس بگیرید
سلام جواب گرفتی؟
سلام من نامي 125 و تریل جترو 200 XL دارم چند سال دارم روغن سینولیکس 20 50 میریزم و حتی با تریل هم از اصفهان تا أهواز مسافرت رفتم هیچ اتفاقی تا هلا نیفتاده نظرتون چیه ؟
برای اپاچی ۱۶۰ چ روغنی ریخاه شه خوب کار میکنی چ مارکی؟؟؟؟؟؟
سلام و ممنون از اطلاعاتی که درخدمت همه میگذارید….ولی ای کاش من هم زودتر این مطالب وجدول را مشاهده وروئیت کرده بودم..
راستش دو روز پیش بنده یک موتورسیکلت طرح هندا ۱۵۰ خریداری کردم و امروز برای تعویض روغن به مغازه تعویض روغنی مراجعه کردم و مغازه دار روغن بهتام ۵۰۰۰ با گرانروی API 20w_50 با کیفیتSL را داخل موتور ریخت…
حالا که فهمیدم نمیدانم چه کنم شما عزیزان چه پیشنهاد میدهید آیا روغن را تعویض کنم واز روغن ۲0w_50با کیفیتSF استفاده کنم یا مشکلی پیش نمی آید چون موتور درابندی میباشد…لطفا راهنمایی کنید
ممنونم
چون در مرحله حساسی هستین بهتره روغنی که کارخانه پیشنهاد داده بریزین با همان گرانروی (اون چیزی که توی دفترچه کارخانه نوشته ممکنه با این جدول متفاوت باشه)
بهتره از روغنهایی که مخصوص موتورسیکلت تولید میشن استفاده کنید و از ریختن روغن خودرو در انجین تاحد امکان جلوگیری کنید.
و هنگام تعویض هم از همان برند که استفاده کردین همیشه داخل انجین بریزید.(بهتره روغنی بریزید که همیشه به ان دسترسی داشته باشید)
سلام داداش روغن موتور با کیفیت های sf ,,sj,,sgروغن موتور های بی کیفیتی هستن روغن موتور های SN,,SM,,SL روغن های خوبی هستن بهترین کیفیت روغن روغن موتور با کیفیت SN هستش و بعد SM و بعد SL در واقع روغن SL روغن بی کیفیتی هستش ولی از SF و SG و SJ بهتره
مثلا تو سایت شرکت متین خودرو زنجان یا همون ساوین برای تمام موتور سیکلت هاش روغن موتور با کیفیت SN پیشنهاد کرده چون بهترین کیفیت موجود هستش تمام سنتتیک هستش
در هر حال بهتره همون روغنی که شرکت سازنده پیشنهاد میده بریزین
سلام من ۱۲۵شوکا دارم تو لیستتون پیداش نکردم..لطفن راهنمایی کنید
سلام به دفترچه سازنده مراجعه کنید و یا با شرکت سپاهان سیکلت تماس بگیرید و استاندارد روغن را بپرسید
سلام
ممنون از مطلب خوبتون
کاش در جدول میزان روغن موتور هر موتور رو هم نوشته بودید.
من تریل mkz200 متین رو خریدم و از هر کی میپرسم مقدار مناسب روغن اون رو نمیدونه و متاسفانه شرکت هم نه دفترچه ای براش چاپ کرده ونه در سایت شرکت راهنمای کافی و مناسبی منتشر شده و فقط به انتشار یه مطلب عمومی اکتفا کرده
سلام مقدار روغن هر موتور ممکنه متفاوت باشه
مثلاً موتوری که چندین سال کار کرده ممکنه حجم روغن کمتری بخوره
یا موتوری که پیچ بغل برای تخلیه باز میکنه حجم کمتری روغن نسبت به حالت عادی میخواد چون یک مقدار روغن داخل انجین میمونه
بهترین روش برای محاسبه حجم روغن مورد نیاز هم استفاده از گیج روغن خود موتور هست که معمولا با نقطه یا خط روی آن مشخص شده
و برای اندازه گیری روغن مورد نیاز هم باید موتور روی سطح صاف و تراز قرار داد. موتور باید صاف باشد و روی جک وسط یا بغل نباشد
بعد کم کم روغن میریزی و با گیج اندازه گیری میکنی که روغن بیش از حد نریزی
۱لیتربریز
بسیار مطالب عالی وجامعی بودباتشکر از سایت خوبتون
تشکر لیست جامع و کاملی بود