7 تا از مهم‌ترین دلایل لرزش موتورسیکلت

دلایل لرزش موتورسیکلت
4.6/5 - (85 امتیاز)

با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قرار است دلایل اصلی لرزش موتورسیکلت قبل از حرکت را پیدا و بررسی کنیم و این مشکل لرزش را رفع کنیم پس در ادامه با موتورسل همراه باشید. و در نهایت از شما تشکر می‌کنیم که اگر مشکل شما رفع شد در همین مقاله نحوه رفع این مشکل را چه با نکات این مقاله و یا هر روش دیگر در بخش نظرات ارسال کنید تا در صورت ایجاد مجدد این مشکل به این مقاله بیایید و نظر خود را ببینید . و همچنین این تجربه مفید شما باعث میشود دیگران هم که مشکل مشابه شما را دارند عیب موتورسیکلت خود را رفع کنند.

چگونه موتور سیکلت خود را از لرزش دربیاورم؟

۱-چرا لق بودن بوش‌های دوشاخ باعث لرزش موتورسیکلت می‌شود؟

دلیل اول می‌تواند لق بودن بوش‌های دوشاخ موتورسیکلت باشد که معمولاً در موتورهایی که طرح می‌باشند و اصلی نمی‌باشند بیشتر وجود دارد و اتفاق می‌افتد مثل موتورهای مانند طرح  cdi، طرح کلیک، طرح آپاچی و… بیشتر وجود دارد. ایراد لق بودن بوش‌های دوشاخ در موتورهای سنگین معمولاً کم به وجود می‌آید.

برای تست دوشاخ عقب کافی است موتور را روی جک وسط قرار دهیم و چرخ عقب موتورسیکلت را بگیریم و تکان دهیم و محل اتصال بوش‌های دوشاخ را نگاه کنیم و ببینیم که لقی وجود دارد و تکان می‌خورد یا نه.

 با تکان دادن چرخ عقب به سمت چپ و راست می‌توانیم متوجه خرابی بوش دوشاخ عقب شویم گاهی اوقات ممکن است لقی بین بلبرینگ و چرخ وجود داشته باشد. و برای فهمیدن خرابی بوش دوشاخ عقب کافی است فقط به لقی اتصال دوشاخ به بدنه اصلی موتورسیکلت توجه کنیم و اگر لقی خیلی کم باشد ممکن است به دلیل شل بودن پیچ دوشاخ باشد که شما می‌توانید با سفت کردن پیچ دوشاخ عقب این لقی را رفع کنید بعد از سفت کردن پیچ کافی است دوباره لقیِ آن را تست کنید و اگر همچنان لقی برقرار باشد بوش دوشاخ موتورسیکلت خراب است و نیاز به تعویض دارد.

توجه کنید که بیشتر لرزشی که در موتورسیکلت‌ها احساس می‌شود به دلیل شل شدن پیچ دوشاخ یا خرابی بوش دوشاخ هست.

 

قیمت ابزار آلات پر کاربرد

   
برسی دلایل لرزش موتورسیکلت

۲-  آیا شل بودن پیچ‌های دست موتور باعث لرزش موتورسیکلت می‌شود؟

علت دوم لرزش موتورسیکلت می‌تواند شل بودن پیچ‌های دسته‌موتور باشد که البته به علت کم بودن کیفیت پیچ‌های استفاده‌شده است که می‌تواند باعث شل شدن این پیچ ها باشد. بهتر است شما به‌صورت دوره‌ای ماهانه یا هرچند ماه یک‌بار شل بودن این پیچ‌ها را چک کنید.

پیچ‌های دسته‌موتور کجا هستند؟

 پیچ‌های دست موتور در حقیقت پیچ‌هایی هستند که انجین موتورسیکلت را به بدنه اصلی متصل می‌کنند. شل بودن انجین می‌تواند لرزش بسیار زیادی ایجاد کند پس به این مورد هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گاهی اوقات مشاهده کرده‌ایم که شل شدن پیچ‌های دسته‌موتور باعث ترک خوردن بدنه اصلی موتورسیکلت نیز شده است. این پیچ‌ها تقریباً دورتادور انجین وجود دارند که انجین را به تنه اصلی موتورسیکلت متصل می‌کنند .در موتورهای مختلف تعداد این پیچ‌ها متفاوت است و جایگاه آن‌ها تفاوت دارد.

اگر این پیچ‌ها هرچند وقت یک‌بار شل می‌شوند بهتر است که پیچ‌ها را با پیچ‌های باکیفیت‌تر عوض کرده و برای محکم‌تر شدن می‌توانید از واشر فنری در زیر مهره‌ها استفاده کنید.

۳- لق بودن لوازم جانبی و ایجاد لرزش در موتور

لق بودن لوازم جانبی مانند باک، کیلومتر، زین، اگزوز، آینه و لوازم جانبی دیگر می‌توانند باعث لرزش موتورسیکلت شوند. که بهتر است به‌صورت دوره‌ای چک شوند و در صورت وجود لقی رفع شوند.

یکی از مواردی که لرزش بیشتری ایجاد می‌کند ریختن توری اگزوز موتور هست که برای تست کردن آن کافی است  روی اگزوز با دست ضربه بزنید اگر صدایی مانند برخورد دو قطعه آهنی باهم وجود داشت مشکل لرزش موتورسیکلت از اگزوز است. که با گاز دادن موتورسیکلت صدا و لرزش بیشتری در موتورسیکلت ایجاد می‌شود.

تاثیر لقی لوازم جانبی موتور در لرزش موتورسیکلت یا خرابی اگرور

۴-  آیا شل بودن سوپاپ‌ها و فیلرها باعث ایجاد لرزش در موتورسیکلت می‌گردد؟

دلیل دیگر لرزش در موتورسیکلت شل بودن سوپاپ‌ها و تنظیم نبودن فیلرهای موتورسیکلت است. برای اینکه متوجه شوید لرزش از فیلر نبودن سوپاپ‌های موتورسیکلت هست، کافی است موتورسیکلت را استارت بزنید و صدای موتور را گوش کنید، اگر صدای عجیبی از انجین به گوش رسید ممکن است به علت شل بودن فیلر سوپاپ‌ها باشد که با تنظیم نمودن آن‌ها می‌توانید این لرزش را رفع کنید.

     
   

۵-شل بودن یا تاب داشتن زنجیر موتورسیکلت

گاهی اوقات به علت شل بودن زنجیر موتورسیکلت و یا سفت بودن بیش‌ازحد زنجیر لرزشی در موتور ایجاد می‌شود.

البته بعد از مدتی که زنجیر مورداستفاده قرار گرفت علت‌های مختلفی می‌تواند باعث تاب گرفتن زنجیر شود. و شما هر کاری می‌کنید این لرزش از موتورسیکلت بیرون نمی‌رود و تنها راه آن این است که یک از یک زنجیر نو و یا زنجیر سالم استفاده کنید.

شل بودن یا تاب داشتن زنجیر موتورسیکلت برای رفع لرزش در موتورسیکلت

۶-  تأثیر بالانس نبودن میل‌لنگ موتورسیکلت در لرزش موتور

گاهی اوقات بالانس نبودن میل‌لنگ موتورسیکلت می‌تواند لرزشی را در موتور ایجاد کند البته این اتفاق کم رخ می‌دهد. دلایل دیگری هم وجود دارند که می‌تواند از داخل موتور باعث لرزش موتورسیکلت گردد مانند خرابی بلبرینگ‌های داخل انجین یا خرابی چرخ‌دنده‌ها و…

۷-  تاب داشتن رینگ‌های جلو و عقب و لرزش شدید موتورسیکلت درحرکت

دلایل دیگری که باعث لرزش موتورسیکلت می‌شوند، تاب داشتن رینگ‌های جلو و عقب، خرابی بلبرینگ‌های چرخ‌های جلو و عقب و یا فرورفتگی رینگ‌ها براثر ضربه‌هایی که هنگام افتادن موتورسیکلت در چاله‌های ریزودرشت وسط جاده می‌باشد.

برخی از موتورسیکلت‌ها به دلیل اصطکاک و گرما ، هنگامی‌که مسافت زیادی را طی می‌کنید، شروع به لرزش بیشتری می‌کنند . اگر روغن‌موتور کم است، اجزای داخلی به‌درستی روغن‌کاری نمی‌شوند و این منجر به داغ شدن موتور و لرزش بیشتر می‌شود. هرازگاهی سطح روغن را چک کنید و مرتباً آن را پرکنید.

برای کاهش یا رفع ارتعاشات در موتورسیکلت خود می‌توانید:

روغن‌موتور خود را پرکنید. به‌طور منظم روغن را بررسی کنید و روغن خود را پر نگه‌دارید تا از لرزش موتور داغ جلوگیری کنید.

روغن‌موتورت رو عوض کن …

دیسک‌ها و ترمزها را دوباره تنظیم کنید. …

شیرآلات سوپاپ. …

فیلترهای هوای خود را عوض کنید …

زنجیر چرخ خود را روغن‌کاری کنید

چقدر لرزش برای موتورسیکلت طبیعی است؟


با مقادیر کلی ارتعاش
 کمتر  0.315 m/s2ناراحت‌کننده نیست
0.315 تا 0.63 m/s 2کمی ناراحت‌کننده
0.5 تا 1 m/s2نسبتا ناراحت کننده
0.8 تا 1.6 m/s 2ناراحت
1.25 تا 2.5 m/s 2خیلی ناراحت‌کننده
بزرگ‌تر از 2 متر بر مجذور ثانیه به‌شدت ناراحت‌کننده است
تاثیر سیاهی و کهنه بودن روغن در لرزش موتور

 ما را در این مقاله دلایل اصلی و مهمی که باعث لرزش موتورسیکلت می‌شوند را بیان کردیم که شما با بررسی این دلایلی که اینجا عنوان کردیم تا ۹۰ درصد می‌توانید لرزش موتورسیکلت خود را رفع کنید درصورتی‌که شما هم نکاتی راجع به این موضوع به یاد دارید و یا تجربه‌ای داشته‌اید خوشحال می‌شویم نظر خود را در بخش نظرات بیان کنید تا خوانندگان این مقاله نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

سوالات متداول:

چرا چرخ جلوی موتور من می‌لرزد؟

علت اصلی تکان خوردن موتور در سرعت کم به دلیل مشکلات لاستیک مانند عدم تعادل، لکه‌های طاس، یا فشار نامناسب لاستیک است . سیستم تعلیق نیز ممکن است باعث ایجاد لرزش در سرعت کم شود، بنابراین اگر متوجه شده‌اید که موتورسیکلت در سرعت‌های پایین‌تر می‌لرزد، بهتر است لاستیک‌ها و سیستم تعلیق را بررسی کنید.

آیا فشار کم لاستیک باعث لرزش موتورسیکلت می‌شود؟

موتور شما ممکن است تکان بخورد زیرا یک یا هر دو لاستیک فشار کمتری دارند . هرچه نیروی هوایی مخالف وزن موتورسیکلت کمتر باشد، دیواره لاستیک بیشتر خم می‌شود، به‌خصوص هنگام چرخش. این خم شدن ارتعاشات را در کل موتور ایجاد می‌کند.

چرا موتورسیکلت من در سرعت‌بالا می‌لرزد؟

آئرودینامیک: موتورسیکلت در حین حرکت با سرعت‌های بالاتر یا در یک باد مخالف، می‌تواند بالابر آیرودینامیکی را تجربه کند، نیروها را از طریق سیستم تعلیق و لکه تماسی سبک‌تر کرده و مسیر مؤثر فرمان را تغییر می‌دهد، که اجازه می‌دهد هندلینگ موتورسیکلت ناپایدار و براق شود
برای رفع لرزش موتورسیکلت شما ابتدا باید مشکل را پیدا کنید و بعد از پیدا کردن آن به دنبال چاره‌ای برای رفع آن باشید که بعد از رفع این مشکلات لرزش موتورسیکلت شما به کمترین مقدار خود خواهد رسید.

مقاله ترجمه‌شده از منابع خارجی به‌صورت خودکار (ممکن است غلط نوشتاری وجود داشته باشد )

ده نکته مهم برای اینکه موتورسیکلت شما به‌نرمی کار کند.

همه ما دوست داریم ازنظر بدنی آمادگی جسمانی داشته باشیم، خوب، حداقل، سعی می‌کنیم این‌طور باشیم، اما با برنامه‌های کاری و جمع‌های اجتماعی، زمان زیادی برای رفتن به باشگاه یا حتی درست غذا خوردن باقی نمی‌ماند. خب این درست نیست.

اگر واقعاً می‌خواستیم، می‌توانستیم وقت بگذاریم و ازنظر جسمی به فردی که می‌خواهیم باشیم تبدیل شویم. این برای موتورسیکلت شما نیز صادق است. اگر آن را نادیده بگیرید و در مورد نگهداری آن به خود زحمتی ندهید، کند، کند می‌شود و شمارا ناامید می‌کند.

 اکثر زنان به شما خواهند گفت: “اگر نتوانید از خود مراقبت کنید، نمی‌توانید از من مراقبت کنید و ارزش وقت من را ندارید”. حالا اگر موتورسیکلت‌ها می‌توانستند حرف بزنند، مطمئن هستم که احتمالاً همین را می‌گفتند. بنابراین توصیه من به شما این است که از موتورسیکلت خود مراقبت کنید تا از شما مراقبت کند. این مراحل ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که موتورسیکلت شما هم مانند شما روان کار می‌کند.

1. آن را تمیز نگه‌دارید

یک موتورسیکلت کثیف فقط بی‌احترامی است. نه‌تنها کنسول اطلاعات و چراغ‌های دیگر را می‌پوشاند، بلکه در همه گوشه‌ها و گوشه‌ها جمع می‌شود. این منجر به ایجاد انبوه اسفنج در همه مکان‌های اشتباه می‌شود و به تشکیل زنگ نیز کمک می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که موتورسیکلت خود را حداقل یک‌بار در ماه بشویید و هرچند روز یک‌بار آن را به‌خوبی پاک‌کنید.

2. فشار باد لاستیک

اگر می‌خواهید به یک رقم مصرف سوخت خوب برسید، نگه‌داشتن لاستیک‌ها در سطح فشار مناسب بسیار مهم است. هر موتورسیکلتی که با باد لاستیک کم‌کار می‌کند، مصرف سوخت پایینی برای شما به ارمغان می‌آورد. تنها زمانی که باید فشار باد لاستیک‌ها را کاهش دهید، زمانی است که روی شن و ماسه سوار می‌شوید یا اگر جاده‌ها بسیار لغزنده هستند و لاستیک‌های لاغری دارید.

این اجازه می‌دهد تا لاستیک تماس پهن‌تری داشته باشد و ازاین‌رو چسبندگی بیشتری به شما می‌دهد. در غیر این صورت همیشه توصیه می‌شود که یک یا دو PSI بیشتر از مقدار توصیه‌شده سازنده قرار دهید. این به شما مسافت پیموده شده بهتری می‌دهد و به شما کمک می‌کند مدت بیشتری سوار شوید.

3. سیستم ترمز

بسیاری از ما دوست داریم با موتورسیکلت سریع حرکت کنیم، اما اگر نتوانید به‌موقع توقف کنید تا از برخورد یا مانع جلوگیری کنید، هیچ فایده‌ای ندارد. چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند یا نادیده می‌گیرند، این است که باگذشت زمان لنت‌های ترمز موتورسیکلت فرسوده شده و حتی کثیف می‌شوند. بسته به میزان عمر باقی‌مانده در آن‌ها باید تمیز یا تعویض شوند. بخش مهم دیگری از قدرت ترمز موتورسیکلت از روغن ترمز ناشی می‌شود. با فرسودگی لنت ترمز، سطح روغن ترمز نیز کاهش می‌یابد. هرچند ماه یک‌بار قوطی روغن ترمز را بازکنید و روغن ترمز را پرکنید.

4. زنجیر را به‌خوبی تنظیم کنید

بسیاری از مردم در جاده موتورسیکلت هایی را سوار می شوند که زنجیر درایو آن شل شده یا تقریباً در شرف افتادن است. این بسیار خطرناک است. شل بودن زنجیر درایو نه تنها مسافت پیموده شده را کاهش می دهد، بلکه می تواند منجر به جدا شدن زنجیر یا حتی آسیب رساندن به پوشش شود.

سفت نگه داشتن زنجیر درایو نیز توصیه نمی شود، زیرا مواردی وجود داشته است که زنجیر به دلیل کشش بیش از حد آن پاره شده است. دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید که چقدر بازی رایگان برای زنجیر درایو موتورسیکلت شما توصیه می شود و مطمئن شوید که به دفعات مورد نیاز تنظیم می شود.

سیستم ترمز در لرزش موتورسیکلت

5. کلاچ  را نرم کنید

با بدتر شدن ترافیک شهرها روز به روز، استرس ما را بیشتر می کند. اما موتور سیکلت چطور؟ توقف مداوم، استارت زدن و تعویض دنده هر چند ثانیه یکبار برای عمر کلاچ خوب نیست. کلاچ که در بیشتر مواقع فشرده می شود، صفحات کلاچ را فرسوده می کند و با گذشت زمان متوجه خواهید شد که اهرم کلاچ کمی شل شده و تعویض دنده ها سخت تر می شود.

بنابراین هر از چند گاهی بررسی کنید که آیا اهرم کلاچ بازی آزاد کافی دارد و خیلی شل نیست. اگر اهرم کلاچ خیلی سفت باشد، ممکن است فرود بیایید و صفحات کلاچ را بسوزانید.

6. چراغ ها را چک کنید

هیچ چیز آزاردهنده تر از موتورسیکلت سواری نیست که هنگام چرخش، تغییر مسیر و البته زمانی که چراغ جلوی او دائماً در چشمان شماست، نشان نمی دهد. در واقع، اکثر موتورسواران حتی متوجه نمی شوند که چراغ ترمز موتورسیکلت آنها از کار افتاده است تا زمانی که با وسیله نقلیه دیگری به عقب فرود آیند.

بنابراین هر روز چراغ‌های راهنما و چراغ ترمز را بررسی کنید تا ببینید درست کار می‌کنند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که وقتی چراغ جلوی موتورسیکلت ها روشن است، به سمت جاده است و نه به سمت طبقه اول خانه شخصی.

7. روغن را به موقع تعویض کنید

حفظ موتور موتور سیکلت شما در شرایط خوب شامل دو چیز است. یکی این است که مهره ها را با خط قرمز کردن آن در هر دنده باز نکنید و دوم اینکه روغن موتور را هر بار به موقع تعویض کنید. تعویض منظم روغن موتور باعث می شود تمام قسمت های داخلی موتور به خوبی کار کنند.

درجه روغنی که قرار داده اید نیز نقش مهمی در کارکرد روان موتور دارد. بسته به نوع و قدرت موتور سیکلت خود، می توانید به ارتقاء روغن موتور نیمه مصنوعی یا کاملاً مصنوعی نگاه کنید. اینها هم در دماهای سرد و هم در دمای گرم خوب عمل می کنند. به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید تا ببینید چه درجه روغنی برای موتورسیکلت شما توصیه می شود.

8. از چرخ ها در چاله ها مراقبت کنید

با تغییر شرایط جاده ها، مواردی وجود دارد که ورود به چاله یا روی دست انداز غیرقابل اجتناب است. این ضربه ناگهانی می تواند چرخ های موتورسیکلت را از تراز خارج کند.

این خطرناک است زیرا ممکن است فرمان به طور خودکار به درستی اصلاح نشود یا ممکن است در یک پیچ به سمت آسفالت فرود بیایید. بنابراین هر چند هفته یکبار موتورسیکلت خود را به گاراژ ببرید و بررسی کنید که آیا تراز چرخ ها درست است یا خیر.

9. باتری را چک کنید

درست همانطور که برای دوباره پر کردن سطح انرژی خود باید غذا بخوریم، باتری موتورسیکلت نیز باید هر چند ماه یکبار شارژ شود. با فشار دادن هر انگشت شست استارت و فشار دادن هر اهرم ترمز یا پدال، باتری انرژی خود را از دست می دهد.

اگر به طور مرتب از موتور سیکلت استفاده نکنید تا دینام بتواند باتری را شارژ کند، باتری خالی می شود. اگر باتری قدیمی دارید که نیاز به آب دارد، حتماً هر چند هفته یک بار سطح آب را شارژ کنید. اگر یکی از باتری‌های جدید بدون نیاز به تعمیر و نگهداری را دارید، هیچ نگرانی در مورد آن ندارید.

10. همه چیز به شما مربوط است.

بله همه چیز به شما مربوط است. اگر مواظب آن باشید موتور سیکلت شما بدون مشکل کار می کند. این فقط به معنای انجام کارهای تعمیر و نگهداری نیست، بلکه به معنای صحیح سواری نیز است. ترمز آرام، شتاب گیری پیوسته و چرخش آرام به بسیاری از قطعات موتورسیکلت شما کمک می کند تا دوام بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید که یک ماشین فقط به اندازه اپراتور آن خوب است.

حالا که تا اینجا اومدی ممنون میشم مهمترین چیزی که از این مقاله(دلایل لرزش موتورسیکلت) یاد گرفتی در بخش نظرات بنویسی تا اگه یک روز دیگه دنبال جواب این سوالت بودی بیای همینجا و خلاصشو بخونی

38 thoughts on “7 تا از مهم‌ترین دلایل لرزش موتورسیکلت

  1. محمدرضا says:

    آقا سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب خوبتون.یه سوال برام پیش اومد.یه موتور آپاچی ۱۸۰دارم خوبه و خدارو شکر مشکلی نمی‌بینم.فقط الان دو یا سه روزه بعضی وقتا مثلا از دنده ۲میرم ۳یه لرزش کوچیکی میکنی بعد سریع به حالت اول برمیگرده.ولی بعضی وقتا خیلی خوب و عالی کار میکنه،عین یه موتور صفر،..فقط این لرزش کوچیکش منو میترسونه.فکر کردم ممکنه صحفه کلاچ تموم کرده باشه،اما هم ستایش خوبه هم دور موتور از ۷ یا۸ بالا میره،بعضی وقتا موقع تعویض دنده وقتی کلاچ رو زود رها میکنم یه تقه کوچیک میزنه.رفیقم گفت از صحفه نیست.نمیدونم نظر شما چیه

    • موتور‌سل says:

      سلام این مورد باید چک بشه اینجوری نمیشه گفت مشکل از کجاست
      اگه کلاچ رو متناسب با گاز دادن رها نکنی به موتور فشار میاد و لرزشش طبیعیه
      اگه صفحه کلاچ ضعیف بشه انتقال قدرت و شتاب موتور ضعیف میشه

  2. ریگی هستم says:

    سلام من تازه دو روزهست دو شاخه موتور مو عوض کردن ولی خودم عوض کردم تعمیرکارنیستم میل تنه نوخریدم اصلی ولی موقع جازدن بزور جاخور د حالا وقتی باموتورم دورمیزنم فرمانم یکم تکان میدم از پشت خیلی میلرزه مشکلشومیتونید برام پیدا کنید

    • موتور‌سل says:

      سلام
      باید پیچ میل تنه رو کامل محکم کنید به صورتی که اگه به سمت چپ و راست تکون بدید لقی ای احساس نکنید
      اگه اینهمه محکم بستید ممکنه مشکل از چیزی دیگه باشه مانند تاب داشتن زنجیر و چرخ زنجیرها

  3. علیرضا says:

    سلام میشه منو راهنمایی کنید من یه موتور ۱۲۵ccمدل ۸۸دارم من وقتی موتور را گاز میدم به شدت می‌لرزه مثل وقتی دور موتور میره روی ۵به بعد موتور می‌لرزه کلافه شدم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • موتور‌سل says:

      سلام لرزشها رو اگه به دو دسته تقسیم کنید:
      1-لرزشی که توسط انجین بوجود میاد: مثل کج بودن یا تاب داشتن میلنگ و فلایویل یا سل بودن بیش از ح سوپاپ ها
      2-لرزشی که توسط قطعات خارجی بوجود میاد مانند : تاب داشتن زنجیر و شل بودن میل تنه وخرابی بلبرینگ ها و مواردی که توی مقاله گفته شده
      کافیه به موتور رو بدون حرکت یعنی حالت ایستاده گاز بدی اگه لرزش زیاد بود بعلت قطعات داخلی انجین هست
      و اگه لرزش در حال حرکت بود باید به موارد 2 توجه کرده و عیب راپیدا کنید
      و تا زمانی که تست نشه نمیشه تشخیص داد مشکل از کدوم قسمته موارد بالا رو چک کن امیدوارم بتونی علت رو پیدا کنی
      اگه موفق شدی مشکلت رو حل کنی ممنون میشیم نظرت رو بذاری که به چه علت بوده که دیگران هم از تجربیاتت استفاده کنن

  4. پایدار says:

    سلام یه آپاچی 180مدل90دارم درحال حرکت یک لرزش کوچلوداره مشکل کجاست دنده مشکل داره یاصفحه کلاژ

    • موتور‌سل says:

      سلام معمولاً مشکلات درحال حرکت به خرابی زنجیر ،چرخ دنده ها،خرابی بلبرینگ چرخ ها،تاب داشتن چرخ ها و یا شل بودن پیچ های تنه مربوط میشه و برای اینکه مطمئن بشید لرزش از داخل انجین نیست میتونید به موتور در حالت ایستاده گاز بدین و اگه اون لرزش وجود نداشت لرزش به موارد ذکر شده بستگی داره و باید موارد بالا رو چک کنید تا علت لرزش مشخص بشه

      • پیمان says:

        از من تمام این عیبها رو داره .اینقدر خرجش بالاس نمیتونم درسش کنم .در ضمن ۴نفره باهاش میریم هر روز شب بیرون .

    • موتور‌سل says:

      باید چک کنید اگه ساچمه ها خرد نشده با سفت کردن پیچ این لقی درست میشه و اگه شامه ها شکسته باشه باید ساچمه ها تعویض بشه

  5. دانیال says:

    من یه 200رهرو مدل 1401دارم خشک از بنگاه گرفتم وقتی اچار کشی کردم تو سرعت 110ب بالا فرمون بازی میکنه ولی دو پشت ک میریم بازی نمیکنه مشکل از کجاشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *