9 تا از بهترین موتورهای دو منظوره (Dual Sport) در سال 2025:

Dual Sport

کی گفته برای رفتن به دل طبیعت و مسیرهای خاکی باید یه موتور سنگین و 500 کیلویی داشته باشید؟ با بهترین موتورهای دو منظوره دنیا، تجربه‌ی ناب آفرود رو بدون دردسر و با وزن کم تجربه کنید!

منم مثل خیلی از موتورسوارها، اولین بار با یه موتور دو منظوره وارد دنیای هیجان‌انگیز آفرود شدم و هنوزم یه جای خاص تو قلبم دارن. خیلی‌ها اسیر تب و تاب موتورهای بزرگ و سنگین می‌شن، ولی واقعیت اینه که برای ماجراجویی تو طبیعت، فقط یه تک سیلندر و دو تا چرخ کافیه!

“اگه یه سیلندر داره و از خاکی شدن نمی‌ترسه، رفیق ماست!”

البته یه کم بحث و جدل بین موتورسوارها هست که مرز بین موتورهای دو منظوره و ادونچر کجاست؟ آیا باید بار و بندیل حمل کنه؟ آیا باید کمتر از 150 کیلو وزن داشته باشه؟ آیا باید با یه باک بتونه 300 کیلومتر راه بره؟

به نظر من، تعریف موتور دو منظوره خیلی ساده‌ست: این موتورها در اصل موتورهای خاکی هستن که یه کم تغییر کردن تا بتونن تو خیابون هم تردد کنن. برای همین، موتور تک سیلندر دارن، لاستیک‌های آج‌دار و سیستم تعلیق و هندلینگشون هم برای آفرود طراحی شده.

بعضی‌ها می‌گن موتورهای دو منظوره “واقعی” فقط اونایی هستن که بر اساس موتورهای مسابقه‌ای اندرو ساخته شدن. بعضی‌های دیگه هم موتورهای راحت‌تر و 50/50 مثل 650های بزرگ و 200های کم‌مصرف رو ترجیح می‌دن.

ما طرفدار هر دو گروه هستیم، برای همین تو این لیست، بهترین مدل‌ها رو از هر دو سبک و هر چیزی بین این دو تا انتخاب کردیم.

چه دنبال یه موتور مسابقه‌ای هستید که به زور پلاک می‌شه، چه یه موتور همه‌فن‌حریف، اینا بهترین موتورهای دو منظوره سال هستن.

بهترین موتورهای دو منظوره جدیدی که همین الان می‌تونید بخرید:

مثل بخش موتورهای ادونچر، موتورهای دو منظوره خاکی‌محور هم این روزها خیلی محبوب شدن.

این خبر خوبی برای کساییه که دنبال یه موتور تریل خیابونی هستن، چون رقابت بین تولیدکننده‌ها باعث می‌شه ما مصرف‌کننده‌ها سود کنیم. اینم از بهترین انتخاب‌های ما از مدل‌های جدید بازار:

1. KTM 690 Enduro R


2025-ktm-690-enduro-r-static

مشخصات فنی:

  • قدرت: 74 اسب بخار در 8200 دور در دقیقه
    • گشتاور: 73 نیوتن متر در 6800 دور در دقیقه
    • وزن: 158 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 92.5 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 13.5 لیتر
    • قیمت: 12999 دلار

موتور افسانه‌ای LC4 KTM سال‌هاست که داره مرزهای توانایی موتورهای تک سیلندر رو جابه‌جا می‌کنه.

تو مدل‌های قبلی، یه کم نگرانی‌هایی در مورد قابلیت اطمینان وجود داشت، ولی تو سال‌های اخیر، این تک سیلندر بزرگ واقعاً به اوج خودش رسیده و قدرت، قابلیت اطمینان و کیفیت رو با هم ارائه می‌ده.

KTM690Enduro

“ما سال‌هاست که با 690 بزرگ کلی خوش گذروندیم. این موتور همیشه ما رو تحت تاثیر قرار می‌ده.”

این موتور رو بذارید تو یه شاسی فولادی تریلِسِ خوش‌ساخت، سیستم تعلیق WP با کیفیت و بلند بذارید روش، بعد هم یه پکیج الکترونیکی چشمگیر اضافه کنید که حالت‌های رانندگی خیابان، خاکی و بارونی رو شامل می‌شه، و نتیجه می‌شه قوی‌ترین موتور دو منظوره 600 سی‌سی به بالا تو بازار.

البته ارزون‌ترین گزینه نیست، و خیلی از موتورسوارها با موتورهای ساده‌تر و کم‌قدرت‌تر هم راضی می‌شن، ولی هیچ موتور 600 سی‌سی به بالایی تو بازار نمی‌تونه تو خاکی، آسفالت و هر چیزی بین این دو تا، بهتر از 690 عمل کنه.

یه نکته دیگه هم بگیم که Enduro R یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل شدن به یه سوپرموتو خیابونیه، پس اگه قصد دارید یه دست رینگ و لاستیک دوم برای دریفت کشیدن بخرید، این موتور رو از قلم نندازید.

مزایا:

  • موتور فوق‌العاده قدرتمند
  • عملکرد عالی در خاکی و آسفالت
  • نگهداری کمتر نسبت به گزینه‌های خاکی‌محورتر

معایب:

  • قیمت بالا
  • وزن بیشتر نسبت به بیشتر موتورهای دو منظوره خاکی‌محور

2. Husqvarna FE350S


husqvarna-350s

مشخصات فنی:

  • قدرت: 33.1 اسب بخار در 8900 دور در دقیقه (روی چرخ)
    • گشتاور: 29.5 نیوتن متر در 7600 دور در دقیقه (روی چرخ)
    • وزن: 112.5 کیلوگرم (خشک)
    • ارتفاع زین: 95 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 8 لیتر
    • قیمت: 12749 دلار

اگه آفرود اولویت شماست، وزن دشمن شماست. Husqvarna FE350S پیشرفته‌ترین موتور آفرود خیابونیه و قدرت و سبکی رو با هم ارائه می‌ده که هیچ موتور دیگه‌ای نمی‌تونه باهاش رقابت کنه.

هدف Husqvarna از ساخت 350S، خلق یه موتور مسابقه‌ای اندرو خاکی‌محور بود که بتونه به زور از استانداردهای آلایندگی آمریکا رد بشه و به صورت فابریک خیابونی بمونه.

راهنما و مبدل کاتالیزوری داره، ولی غیر از اینا، تقریباً یه موتور مسابقه‌ای تمام‌عیاره.

همه‌چیز در مورد FE350S درجه یکه: سیستم تعلیق WP Xact بهترین تو این دسته‌ست، شاسی تیز و فرزه، ترمزهای هیدرولیک برمبو قدرتمندن.


fe-501s-dual-sport-motorcycle

موتور 348 سی‌سی DOHC رو هم خیلی دوست داریم، که قدرت پایین عالی رو با دور موتور بالا ترکیب می‌کنه و از هر دنده نهایت استفاده رو می‌بره.

با اینکه نیازهای نگهداری نسبتاً بالای Husky باعث نمی‌شه اولین انتخاب ما برای یه موتور ادونچر فوق‌سبک باشه، عملکرد آفرودش بی‌نظیره.

سوار شدن بهش تو خیابون هم خیلی لذت‌بخشه، ولی راحتی مسافت‌های طولانی نقطه قوتش نیست.

یه نکته دیگه هم بگیم که اگه ظاهر KTM (نارنجی) رو ترجیح می‌دید، موتور خواهر FE، یعنی KTM 350 EXC-F، تقریباً همون موتوره، فقط با یه کمک فنر عقب مستقیم به جای سیستم لینکی که روی Husky هست.

مزایا:

  • موتور فوق‌العاده نرم و قدرتمند
  • وزن پر و هندلینگ تیز
  • سیستم تعلیق ایده‌آل برای مسیرهای فنی تریل

معایب:

  • قیمت بالا
  • مناسب نبودن برای بزرگراه و مسافت‌های طولانی
  • نگهداری بیشتر نسبت به موتورهای جاده‌محورتر

3. Honda CRF300L Rally

honda-crf300

مشخصات فنی:

  • قدرت: 27 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه
    • گشتاور: 26.5 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه
    • وزن: 150 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 89.5 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 13 لیتر
    • قیمت: 6199 دلار

فریب اسمش رو نخورید: CRF300 “رالی الهام گرفته” هنوزم یه 300L ساده‌ست، یعنی ژنتیکش دو منظوره خالصه.

با ترمزهای قوی‌تر، محافظت بهتر در برابر باد و ظرفیت باک بیشتر، رالی نسبت به 300L استاندارد یه ارتقاء ارزشمنده و هنوزم با قیمت مناسبی از نمایندگی بیرون میاد.

ما 300L رالی رو در کنار WR250R بلندمدت خودمون تست کردیم، و واقعاً باید گفت که اون 50 سی‌سی حجم بیشتر موتور هوندا خیلی فرق می‌کنه.

“CRF300L رالی یه کم نرمه، ولی برای تریل سواری هم مناسبه.”

موتور خیلی قوی‌تر از یه موتور دو منظوره کوچیک به نظر می‌رسه، و تو مسیرهای تریل هم مشکلی با دنده سنگین رفتن نداره و تو آسفالت هم سرعت بزرگراه رو به راحتی می‌ره.

تنها ایرادی که می‌تونیم از رالی بگیریم، سیستم تعلیقشه، که با اینکه 25 سانتی‌متر کورس داره، ولی خیلی زود به آخرش می‌رسه و موتور رو خیلی “نرم” می‌کنه.

هوندا امسال کمک فنر رالی 300 و پسرعموش 300L رو ارتقا داده تا این مشکل رو حل کنه، و ادعا می‌کنه که موتور جدید تو سرعت‌های بالا خیلی سفت‌تره. هنوز خودمون تست نکردیم، ولی به نظر می‌رسه که قدم درستی باشه.

کسایی که می‌خوان بیشتر تو خاکی باشن تا تو خیابون، شاید بهتر باشه یه موتور دو منظوره خاکی‌محورتر بخرن، ولی برای بقیه، رالی یه انتخاب عالیه.

مزایا:

  • راحت و مناسب برای خیابان
  • عملکرد مناسب در خاکی
  • برد مسافتی زیاد

معایب:

  • سنگین‌تر از 300L استاندارد
  • سیستم تعلیق نرم و غیر قابل تنظیم
  • قیمت بیشتر از 300L

4. Honda CRF450L

crf450rl-red-dual-sport

مشخصات فنی:

  • قدرت: 41.7 اسب بخار
    • گشتاور: 32 نیوتن متر
    • وزن: 131 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 94 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 7.5 لیتر
    • قیمت: 10099 دلار

با اینکه همه ما برای از دست دادن هوندا XR650R افسانه‌ای ناراحتیم، ولی خوشحالیم که هوندا موتور اندرو 450 بزرگ خودش رو به یه موتور دو منظوره خیابونی تبدیل کرده.

450L که بر اساس موتور مسابقه‌ای اندرو 450R ساخته شده، سیستم تعلیق کمی نرم‌تر، قدرت کمی تعدیل‌شده و هندسه کمی تغییریافته برای حس پایداری بیشتر داره.

قدرت موتور Unicam هنوز هم فوق‌العاده‌ست، 31.5 سانتی‌متر کورس سیستم تعلیق هنوز هم سر جاشه، و ارتفاع زین هم با 94 سانتی‌متر هنوز هم خیلی بالاست.

اشتباه نکنید: این موتور دو منظوره برای مبتدی‌ها نیست.

شاید جذاب‌ترین نکته در مورد CRF450L این باشه که بالاخره عاشقان موتورهای دو منظوره خاکی‌محور یه جایگزین برای موتورهای نارنجی/سفید/قرمز اروپایی پیدا کردن.

یه چیزی در مورد قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت ژاپنی‌ها هست، و با 450L، هوندا یه سلاح خاکی جدی رو به خیابون‌ها برگردونده.

سوخت‌رسانی یه کم ناگهانیه و تو دنده یک هم خیلی تند و تیزه، و چون موتور تقریباً مشابه هونداهای مسابقه‌ای 450 هست، باید بیشتر از بقیه موتورهای دو منظوره لیست ما بهش رسیدگی کنید.

می‌دونیم که چک کردن سوپاپ‌ها هر 2500 کیلومتر برای هیچ‌کس خوشایند نیست، ولی این بهای سوار شدن به یه موتور خاکی‌محوره که اتفاقاً پلاک هم داره.

مزایا:

  • موتور اندرو نژاد
  • سیستم تعلیق اندرو نژاد
  • عملکرد آفرود خیابونی از ژاپن

معایب:

  • برنامه نگهداری اندرو مانند
  • پاسخ گاز ناگهانی

5. Suzuki DR-Z4S

Suzuki-DRZ4S-

مشخصات فنی:

  • قدرت: 38 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه
    • گشتاور: 37 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه
    • وزن: 151 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 92 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 8.5 لیتر
    • قیمت: به زودی اعلام می‌شود

DRZ-400 سوزوکی یکی از افسانه‌ای‌ترین موتورهای دو منظوره تاریخ موتورسیکلت‌سواریه. سوزوکی بالاخره بعد از 20 سال موفقیت، داره این موتور رو از پایه بازطراحی می‌کنه، و ما بی‌صبرانه منتظریم تا سوار DR-Z4S جدید بشیم.

با شاسی کاملاً جدید، موتور بازطراحی‌شده، سیستم تعلیق KYB ارتقایافته (و قابل تنظیم) و ظاهر جدید و جذاب، دیزر جدید قراره عنوان قابل‌اطمینان‌ترین موتور دو منظوره همه‌فن‌حریف ژاپن رو دوباره پس بگیره.

Suzuki DRZ4S action 1

همون‌طور که انتظار می‌ره، سوزوکی فناوری این موتور دو منظوره رو هم مدرن کرده، و DR-Z جدید با گاز برقی، انژکتور سوخت، حالت‌های رانندگی قابل انتخاب و کنترل کشش/ABS قابل خاموش کردن عرضه می‌شه.

چراغ‌های LED و داشبورد LCD جدید هم این پکیج کامل رو تکمیل می‌کنن.

هنوز نمی‌تونیم در مورد نقاط قوت و ضعف سوزوکی DR-Z4S صحبت کنیم، چون تا اواخر امسال به نمایندگی‌ها نمی‌رسه، ولی فکر می‌کنیم ایراد گرفتن از یه DRZ-400 ارتقایافته کار سختی باشه.

واقعیت اینه که مدل قبلی هم اگه مدل جدید در راه نبود، تو این لیست قرار می‌گرفت، پس در هر صورت یه سوزوکی 400 باید تو لیست ما باشه.

مزایا:

  • شاسی، سیستم تعلیق و الکترونیک جدید
  • موتور دوست‌داشتنی قبلی، البته با بازطراحی اساسی
  • هنوز هم با سادگی و قابلیت اطمینان ساخته شده

معایب:

  • افزایش قدرت اوج نداشته
  • کمی سنگین‌تر از مدل قبلی
  • قیمت هنوز مشخص نیست

6. Suzuki DR650

drz-650-best-dual

مشخصات فنی:

  • قدرت: 43 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
    • گشتاور: 54 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
    • وزن: 166 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 88 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 13 لیتر
    • قیمت: 7199 دلار

آره، همون خوک پیر. همون‌طور که هر کسی که یه دونه داشته بهتون می‌گه، DR بزرگ شاید همه‌فن‌حریف‌ترین، قابل‌اطمینان‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین موتور دو منظوره تاریخ باشه.

DR650 که از نمایندگی خیلی نرم و تنبل به نظر می‌رسه، ولی با کمی وقت و هزینه می‌شه این اسب جنگی قدیمی رو به یه آفرودر یا مینی ادونچر فوق‌العاده تبدیل کرد.

DR650 رو همه‌فن‌حریف‌ترین موتور تک سیلندر بزرگ ژاپنی دیدیم، که عملکرد خاکی بهتری از KLR 650 و عملکرد خیابانی بهتری از هوندا 650L داره.


Motorcycle_River_Crossing_Bolivia

“عبور از این رودخونه تو تور بولیوی ما برای DR 650 کاری نداره.”

سوزوکی بزرگ 30 سال و بیشتره که داره تولید می‌شه و از سال 1996 که برای اولین بار عرضه شد، تقریباً هیچ تغییری نکرده.

تو این مدت، DR650 طرفداران دوآتشه‌ای پیدا کرده که هیچ موتور دیگه‌ای نداره، یعنی هم لوازم یدکی و هم اطلاعات دقیق در مورد نگهداری و تغییراتش به وفور آنلاین پیدا می‌شه.

حدود 1000 تا 2000 دلار خرج کنید تا سیستم تعلیق، ارگونومی و راحتیش رو به دلخواه خودتون تنظیم کنید، بعد هم سال‌ها بی‌دردسر سوار بشید. این موتور همه‌کارست، تقریباً خراب نمی‌شه و نگهداریش هم خیلی آسونه. با DR نمی‌شه اشتباه کرد.

مزایا:

  • قابلیت اطمینان بی‌نظیر
  • با کمی تغییرات همه کار می‌کنه
  • لوازم یدکی فراوان
  • بعد از این‌همه سال هنوز هم خوشگله…

معایب:

  • سیستم تعلیق برای آفرود مناسب نیاز به تنظیم داره
  • سوخت/هوا برای هیجان بیشتر نیاز به تنظیم داره
  • زین فابریک افتضاحه و باید عوض بشه

7. Kawasaki KLX 300

kawasaki-klx300

مشخصات فنی:

  • قدرت: 24 اسب بخار در 8050 دور در دقیقه (روی چرخ عقب)
    • گشتاور: 24.5 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه (اعلام شده)
    • وزن: 137 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 89.5 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 8 لیتر
    • قیمت: 5449 دلار

KLX300 کاوازاکی در سال 2020 معرفی شد، ولی به خاطر دلایل ظاهری، موتور محبوبی نبود.

کاوازاکی سال گذشته با یه فیس‌لیفت جذاب، این مشکل رو حل کرد، ولی ظاهر خوب تنها مزیت کاوازاکی نیست.

نکته‌ای که بیشتر از همه در مورد KLX300 جدید دوست داریم، اینه که با وجود قیمت پایینش (کاوازاکی اخیراً قیمت رو پایین آورده تا با رقیب قرمزش رقابت کنه)، این موتور دو منظوره سیستم تعلیق واقعاً خوبی در جلو و عقب داره.

کمک فنر جلو 43 میلی‌متری معکوس با 25 سانتی‌متر کورس و تنظیم میرایی فشرده‌سازی داره، در حالی که کمک فنر عقب تنظیم کامل (فشرده‌سازی، بازگشت و پیش‌بارگذاری) و 23 سانتی‌متر کورس داره.

kawasaki-klx300

این رو به 27.5 سانتی‌متر فاصله از زمین KLX اضافه کنید، و یه موتور آفرود مناسب خواهید داشت.

البته نمی‌گیم که KLX مثل موتورهای 350 سی‌سی KTM یا Husqvarna یه سلاح خاکی تمام‌عیاره.

نه، ما KLX رو دوست داریم، چون یه موتور همه‌فن‌حریف واقعاً خوب با عملکرد بزرگراه قابل قبول و پتانسیل مینی ادونچر هست.

در واقع، تنها ایراد واقعی که می‌تونیم از KLX بگیریم، اینه که در مقایسه با 300L محبوب هوندا، لوازم یدکی کمتری داره.

هنوز هم می‌تونید لوازم ضروری (محافظ، زین، فرمان و غیره) رو پیدا کنید، ولی تعداد طرفدارانش به طور قابل توجهی کمتره.

2025 Kawasaki KLX300 action1

مزایا:

  • ارزش خرید عالی
  • قطعات سیستم تعلیق با کیفیت و قابل تنظیم
  • مناسب برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها

معایب:

  • لوازم یدکی کمتر نسبت به CRF300L

8. Kawasaki KLR 650

klr-650-best-dual-sport

مشخصات فنی:

  • قدرت: 42 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه
    • گشتاور: 53 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
    • وزن: 207 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 87 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 23 لیتر
    • قیمت: 6899 دلار

آخرین موتور لیست ما، KLR 650 افسانه‌ای کاوازاکی، تراکتور خراب‌نشدنیه که بیشتر از هر موتور دیگه‌ای، مردم رو با دنیای ادونچر دو منظوره آشنا کرده.

از بین سه موتور 650 بزرگ، کاوازاکی کم‌هیجان‌ترینشونه. حتی در مقایسه با DR یا XR، موتور ناهموار KLR حس کشاورزی داره، همیشه گشتاور می‌خواد، ولی هیچ‌وقت شتاب نمی‌خواد.

klr-650-best-dual-sport

“حتی چند نفر از اعضای تیم RIDE Adventures هم هنوز گاهی اوقات با KLR 650 قدیمی سوار می‌شن.”

نقطه قوت KLR، بزرگراهه.

با اینکه KLRها همیشه برای سرعت بزرگراه راحت طراحی شدن، نسل جدید از فلاپ بهتر و شیشه جلوی قابل تنظیم دو طرفه بهره می‌بره، که اونو به مناسب‌ترین KLR برای مسافت‌های طولانی تبدیل می‌کنه.

این رو با موقعیت رانندگی خنثی و زین فوق‌العاده راحت ترکیب کنید، و یه موتور دو منظوره خواهید داشت که برای سفرهای طولانی هم مناسبه. روکش زین پوست گوسفند کسی می‌خواد؟


klr-650-adventure-bike-in-action

“اگه دنبال یه موتور دو منظوره هستید که از بزرگراه‌های طولانی و خالی نمی‌ترسه، KLR راحته، قابل‌اطمینانه و خیلی ارزونه.”

در مورد تجربه آفرود، KLR هم فنرهای نرمی داره و هم وزنش زیاده، پس با اینکه برای بازی کردن تو خاکی مناسبه، برای بیشتر افراد، یه طعم اکتسابی محسوب می‌شه. خوشبختانه، لوازم یدکی زیادی برای این موتور دو منظوره وجود داره که می‌تونید اونو به دلخواه خودتون تغییر بدید.

مزایا:

  • عالی برای روزهای طولانی در آسفالت
  • سیستم تعلیق نرم و راحت
  • از بیشتر سوسک‌ها هم بیشتر عمر می‌کنه

معایب:

  • خیلی نرم برای آفرود مناسب
  • گشتاور زیاد، ولی قدرت کم
  • خیلی زشته

9. Yamaha TW200

yamaha-dual-sport-motorcycle-tw-200

مشخصات فنی:

  • قدرت: 16 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه
    • گشتاور: 15 نیوتن متر در 7000 دور در دقیقه
    • وزن: 126 کیلوگرم
    • ارتفاع زین: 79 سانتی‌متر
    • ظرفیت باک: 7 لیتر
    • قیمت: 4999 دلار

همه موتور دو منظوره رو فقط برای سرعت نمی‌خرن. اگه دنبال این نیستید که سریع به جایی برسید، ولی می‌خواید به معنای واقعی کلمه به هر جایی برید، TW200 شما رو به اونجا می‌بره.

به لطف موتور کوچیک پرگشتاور، لاستیک‌های بزرگ و ارتفاع زین فوق‌العاده پایین، حتی مبتدی‌ترین موتورسوارها هم می‌تونن با این موتور کشاورزی محبوب، از سخت‌ترین مسیرها عبور کنن.

قیمت پایینه، نگهداری ساده‌ست و قابلیت اطمینانش هم تو 40 سال تولید TW200 ثابت شده.

yamaha-dual-sport-motorcycle-tw-200

با اینکه هیچ چیز این موتور فریاد عملکرد سر نمی‌ده، از موتور کندش گرفته تا سیستم تعلیق فوق‌العاده نرمش، TW200 از نظر همه‌فن‌حریفی بی‌رقیبه.

ما با TW200 برای خرید کردن تو شهر رفتیم، ازش به عنوان موتور پیت تو آخر هفته‌های مسابقه استفاده کردیم و به خیلی از موتورسوارها یاد دادیم که چطور باهاش کلاچ بگیرن. این موتور سرگرم‌کننده‌ست، خیابونیه و پر از شخصیت.

مزایا:

  • چسبندگی فوق‌العاده در همه جا
  • نگهداری کم، قابلیت اطمینان بالا
  • پر از شخصیت

معایب:

  • کنده
  • نرم
  • کوچک

نکات پایانی در مورد بهترین موتورهای دو منظوره…

بهترین موتور دو منظوره، موتوریه که شما رو بدون نیاز به وانت، به خاکی ببره و برگردونه. اینکه تو خاکی چه کار می‌کنید، به خودتون مربوطه، ولی باید گفت که هیچ موتور بی‌نقصی برای همه کاربردها وجود نداره.

موتورهای اندرو محور به ندرت برای سفرهای کمپینگ دو منظوره مناسب هستن، و موتورهای کشاورزی هم برای پرش از بلندی تو سرعت 65 کیلومتر در ساعت ساخته نشدن.

توصیه می‌کنیم با موتوری شروع کنید که مهم‌ترین نیازهای شما رو برآورده می‌کنه، و بعد هم با لوازم یدکی، اونو به دلخواه خودتون تغییر بدید.

همیشه می‌تونید زین رو ارتقا بدید، فرمان رو عوض کنید یا سیستم تعلیق رو برای وزن خودتون تنظیم کنید، ولی چیزهایی مثل نگهداری برنامه‌ریزی‌شده، قدرت موتور و عملکرد بزرگراه همیشه قابل اصلاح نیستن.

عاقلانه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *