تیوب موتورسیکلت {معرفی بهترین مارک ها+قیمت روز}

تیوب موتورسیکلت (تیوپ)
4.5/5 - (15 امتیاز)

با سلام خدمت کاربران عزیز  سایت موتورسیکلت(موتورسل) در این  مطلب قرار است تیوپ یا تیوب موتور سیکلت را بررسی کنیم.و نکات آن را بیان کنیم ببینیم کدام مارک و برند برای موتور سیکلت مناسب تر هستند.

در انگلیسی: tube
محفظه‌ای لاستیکی و گرد با دیواره ی نازک که پر از هوا می‌شود، و  آن را در تایر اتومبیل و موتورسیکلت قرار می‌دهند.

***—> قیمت آنلاین انواع تیوب موتورسیکت <—***

تیوپ عقب موتورسیکلت یکی از مهم ترین اجزای چرخ موتورسیکلت می باشد، که درون لاستیک موتور قرار دارد و با باد کردن آن باعث می شود که لاستیک بتواند وزن موتور را تحمل کند ،  و موتور سیکلت بتواند به راحتی حرکت کند در تیوب ها نباید از ترکیبات بازیافتی استفاده شود. تیوب ها برند و سایزهای مختلفی دارند تیوپ موتورسیکلت باید استحکام و ضخامت لازم را داشته باشد تا به راحتی تحت فشار و ضربه نترکد .

تیوب سی جی موتورسیکلت (تیوپ) سی دی ای

از آنجایی که موتورسیکلت یک وسیله نقلیه ای دارای دوچرخ است، لذا تایر و تیوپ در آن نقشی اساسی در ایمنی راکب دارد.یعنی اگر در سرعت بالا لاستیک پنچر شود احتمال اینکه موتور سوار دچار حادثه  شود و صدمه ببیند بسیار زیاد است.بنابراین در انتخاب تیوب موتور سیکلت نباید کوتاهی کرد.

راهنمای خرید تیوپ موتور با کیفیت مناسب:

ویژگی مهم برای خرید یک تیوپ مناسب شامل موارد زیر ⬇️ است:

 

قیمت ابزار آلات پر کاربرد

   

1– سایز لاستیک

 2-سرعت مجاز 

 3- بار مجاز 

4-تاریخ تولید تیوپ و…است .

بهترین تیوپ چرخ عقب موتور سیکلت تهیه و تولید شده از جنس مقاوم و دارای قابلیت ارتجاعی می باشد .

تیوپ مناسب باعث می شود موتور سوار راحت تر بوده و در مسیر به مشکلی بر نخورد ( تیوب پنچر نشود و یا نترکد که باعث اذیت شدن موتور سوار شود).

تیوپ موتورسیکلت به اجسام نوک تیز مانند میخ ، سوزن و خرده شیشه و…حساس است و باعث پنچر شدن یا همان سوراخ شدن تیوب و لاستیک موتور سیکلت می شود. اگر لاستیک دچار مشکلی  شده باشد { مثلاً سیم های آن بیرون زده باشد} احتمال آنکه به تیوپ  آسیب برسد خیلی زیاد است و باعث ترکیدگی تیوپ موتورسیکلت  خواهد شد. اصولا تایر موتور سیکلت بسیار محکم تر از تیوپ است و نقش حفاظتی برای تیوپ موتور سیکلت را دارد .

     
   

جان خود را با توجه به انتخاب صحیح تایر و تیوپ موتور سیکلت حفظ کنید و تایر و تیوپ  موتور سیکلت را با هم عوض کنید.  بهتر است یک تیوپ کهنه را در یک تایر نو قرار ندهید .فشار باد مناسب برای تایر موتور سیکلت بسیار مهم است، و تاثیر زیادی بر روی موتور سواری دارد.

تیوپ موتورسیکلت بهترین مارک ها

معروف‌ترین مارک تایر و تیوب موتور

معروفترین مارک تایر و تیوب در کشور ما (تایر و تیوب ایران یاسا) می باشد، که به علت سابقه ای که دارد و تولید داخل کشور است و همچنین قیمت آن از نمونه های خارجی پایین تر است ،ایران یاسا از فروش خوبی برخوردار است.و دارای کیفیت قابل قبولی می باشد.

در خصوص تیوپ های خارجی هم تیوب های ساخت تایوان و اندونزی بسیار با کیفیت میباشند، البته قیمت بسیار بالایی هم دارند.تایرهایی با مارکهای گوناگون در بازار می توان یافت که شما می توانید با خواندن تجربه و نظرات دیگران راجب استفاده آنها  میزان رضایت آنها خرید آن مارک و برند از تیوب بگیرید.

***—> قیمت آنلاین انواع تیوب موتورسیکت <—***

تیوپ موتور 125 +200+150+250

نکات کلیدی راجب تیوب:

1- زمانی که می خواهید تایر نو را بر رینگ نصب کنید، از تیوپ نو استفاده کنید زیرا ممکن است تیوپ های کهنه کشیده و چین دار شده باشد که تیوپ خراب محسوب می شود .

2- کم بادی موتور باعث کاهش عمر تایر و به وجود آمدن ترک ها و افزایش مصرف سوخت می گردد.

اگر شما هم تجربه ای در خرید انواع  تیوب و تایر  برای موتورسیکلت خودتان را داشته اید  پایین همین مطلب در بخش نظرات بنویسید تا دیگر خوانندگان این مقاله هم از تجربه مفید شما استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *