سلام دوست عزیز.— انجام این کار روی موتورسیکلت انژکتوری مثل رهرو کمی حساس و پیچیدهتر از موتورهای کاربراتوری قدیمی است، چون سیستم برقرسانی انژکتور کاملاً با ECU (واحد کنترل الکترونیکی) هماهنگ شده است.💡 اگر اطلاعات و تجربه کافی در زمینه برق موتورسیکلت ندارید، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا به سیستمهای حیاتی موتور آسیبی نرسد.
مراحل و نکات اصلی
برای اینکه برق چراغ جلو رو از باتری به دستگاه برق (بوبین) منتقل کنید، باید سیمکشی رو تغییر بدید. در حالت فابریک، برق چراغ جلو از باتری (DC) تامین میشه تا حتی در دور موتور پایین هم نور ثابت و قوی داشته باشید. اما با تغییر به بوبین (AC)، برق چراغ با دور موتور تغییر میکنه و در حالت درجا کمنور میشه.
مراحل کلی کار به این صورت است:
- شناسایی سیمها:
- ابتدا باید سیم مثبت چراغ جلو رو پیدا کنید. این سیم معمولاً از سیمکشی اصلی موتور به سمت کاسه چراغ جلو میآد.
- سپس سیم برق خروجی بوبین رو پیدا کنید که به شارژر (رگلاتور) وصل میشه. این سیم معمولاً به رنگ زرد یا سفید هست.
- سیم منفی چراغ (معمولاً سبز) باید سر جای خودش باقی بمونه و به بدنه یا سیم منفی اصلی موتور متصل باشه.
- قطع و وصل سیمها:
- سیم مثبتی که از باتری به چراغ میره رو قطع کنید.
- سیم برق خروجی بوبین (زرد یا سفید) رو به سیم مثبت چراغ جلو وصل کنید.
نکات مهم:
- این کار باعث میشه که برق چراغ از AC (متناوب) تأمین بشه. اگر لامپ شما LED یا هدلایت هست، ممکنه با نوسانات برق AC آسیب ببینه یا به درستی کار نکنه. برای حل این مشکل، نیاز به یک پل دیود دارید تا برق AC رو به DC تبدیل کنه.
- همچنین این تغییر میتونه باعث فشار بیشتر روی سیمکشی و بوبین موتور بشه و در درازمدت مشکلاتی رو ایجاد کنه.
- مطمئن بشید که تمام اتصالات رو به درستی و با عایقبندی مناسب انجام میدید تا از اتصال کوتاه جلوگیری بشه.
- انژکتور و سنسورها: یادتون باشه که سیستم انژکتور برای کارکرد صحیح به برق ثابت و پایدار باتری نیاز داره. هرگونه دستکاری در سیستم برقرسانی اصلی میتونه روی عملکرد ECU و سنسورها تأثیر بذاره.
آخرین و بروزترین قیمت موتورسیکتهای روز (پرفروشترین)



